Klockrena ljushuvuden


Ska man skratta,

 

eller gråta?

Men glad blev hon, SD’s Kristina Winberg, när programledaren inte kunde visa film. Kolla in den lättnad Kristna Winberg plötsligt känner!

Ja, ska man skratta eller gråta? Här är en ivrig debattör på facebook, men har inte mycket att komma med. Och det han säger är helt galet. Och han är ju inte ensam. De andra debattörerna med samma åsikter är lika obildade och obegåvade. Men det är ju bra att de stickar upp och visar sig. På så vis så förstår ju vi som i övrigt inte vill umgås med dem hur okunniga de faktiskt är.

Obildad SD

Mer av den flitige extremisten, som jag har haft några duster med på facebook, kan ses i en bild här i detta inlägg. Här är en stolle till!

SD låg nivå

Och ännu en!

SD Ola heilar

De finns på alla nivåer i partiet, som bilden visar, och utanför som sympatisörer.

Expressen om SD-rasister

Dags för video igen:

Hon låter ju som Kristina Winberg, men är inte ensam om det.

Som sagt, inte ensam. Visst är det pinsamt! Ja, alltså pinsamt för den som valde SD:s valsedel för en knapp månad sedan. Ja, det är pinsamt för var och en som uttalar sympatier för ett sådant parti!

Björn Söder är nu vald till andre vice talman i riksdagen. 87% av det svenska folket får nu skämmas inför hela världen att vi har en sådan stolle på rikets näst högsta plats i rikets högsta ämbete. Han är homofobisk, rasistisk och islamofobisk. Fobier är en del i det neurotiska sjukdomsspektrat, alltså psykiskt sjuk i medicinsk mening. Men det tycks ju gälla alla i hela partiet.

Åkessons värld. 2

”Är man idiot, bonnläpp och rasist så kanske man tror att man hör hemma i vårt parti”, säger Linus Bylund, stabschef för SD:s pressavdelning. Det är säkert en korrekt analys. Vad talar egentligen emot att partiet tilltala just sådan?

13 thoughts on “Klockrena ljushuvuden

  1. Jag ber om ursäkt för mitt utbrott Skvitt. Jag delar din uppfattning även i detta. Jag generaliserar även en hel grupp när jag skrev att akademiker är speciellt vidriga. Jag blev så himla förbannad att det bara kokade över. Och då vräkte jag bara ur mig all möjlig skit. Jag vet att jag är obegåvad, för jag har ingen utbildning att tala om. Jag kan inte heller behärska mitt språk när jag kokar över. Men jag har så svårt att ta till mig att just arbetarklassen/ underklassen skulle vara mer korkade än de som gått skolor. Jag önskade ju själv en gång att läsa till veterinär…

    Livet är ju lite olika för alla, och alla har inte förutsättningar till att studera vidare, ja… du vet nog själv (ser inte dig som ”tappad bakom en vagn”. Alla typer av människor behövs naturligtvis… men det är så vidrigt att vissa personer som faktiskt har otroliga kapaciteter inte kan komma vidare i sina liv pga olika omständigheter de själva inte rår över. Visst, mycket hänger på individers egna vilja, men ibland så finns det inga naturliga förklaringar till varför man inte kommer vidare…

    Jag tror det sociala arvet kan spela in till viss del. Verkar som att de som blivit utsatta av jobbiga saker inte vill att deras barn ska få samma, och då gör man tvärt om… jag har lättare att förklara i ord än i skrift då jag ofta skriver lite otydligare än jag pratar. Åtminstone när jag inte brusar upp och det bara flödar massa rappakalja.

    Jaja… det var dumt att generalisera… sorry… 😦

    Gilla

    • Du behöver inte be om ursäkt.
      Akademiker kan var påfrestande om de tror att de vet så mycket bättre på grund av sina studier. Ofta har de missat viktiga bitar utan fatta det själva. Sådan är hopplösa när de tror att det bara är de själva som vet något.
      Och till exempel de som alltid ska påpeka att någon de känner och talar om är högutbildad. De är lika dana som vissa rika som värderar andra efter rikedom om som alltid ska lägga till ett ”BARA” när de ska berätta var en sak en kostade, särskilt om det rörde sig om X antal tusen. Jag kände jag ville spy en gång när jag hörde på en restaurang vid bordet intill en kille som hade köpt någonting till båten, minns ej vad. Och den kostade BARA sjuttiofemtusen!. Jag hade aldrig betonat ”BARA” på det viset ens om jag hade fått köpa hela Stenabåten för det priset.

      Jag rackar inte ned på arbetarklassen. Jag rackar ned på dem som sitter i skiten utan möjlighet att göra något åt det fast andra i precis samma sits klarar det. Och sen får invandrarna skiten för det bara för att de är för slöa i pallet att ta reda på hur fakta ser ut. Jag tycker de ska ta sig i kragen på något vis i alla fall. Eller också fråga sig varför de misskötte skolan, skolkade och pundade och om inte det är orsaken snarare än att invandrarna har tagit det jobb som han själv inte dög till.

      Det sociala arvet har stor betydelse. Du behöver inte tro. Du kan gott säga att du vet. Det har forskats tillräckligt om den saken.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

  2. Betr. spektaklet överst i videon. En riktig knäppgök!!!!!!

    Vi ”obildade” är nog rätt ”obegåvade” i dina ögon mätt, alla vi nollor som inte har nån högre skola i ryggen, OAVSETT partipolitisk åsikt…. Betackar mig för packet som satt nere på gamla nerlagda Louise, på värmlandsgatan. Där satt de, de fisförnäma akademikerna i klungor och sörpla rödvin och såg ner på dem som inte hade bildning. Fuck off, för patrasket säger jag bara.!!!!!!

    Gilla

    • De du kallar patrask kallar jag gärna för samma sak. Och en sak som jag jag borde ha förtydligat är att det finns mycket begåvade och belästa människor utan högre formell utbildning. Det värsta som finns är korkade människor med högutbildning som tror de är något, men egentligen inte fattar något alls. I egna ögon är de förvisso både viktiga, klokare, kunnigare och intelligentare än vanliga arbetare. Usch, säger jag bara!

      Genom åren har jag träffat på en hel del ”vanliga” arbetare som kanske är lite ovanliga på så sätt att de i det vanliga livet slår de flesta på fingrarna i både det ena och det andra. Sådana beundrar jag. Det finn en sådan bredd i kunskap hos dem att det är en fröjd att umgås med dem. Något liknade har jag faktiskt sällan stött på hos högutbildade. Det är som om de har gått miste om något för att de har studerat. Kanske är det den livserfarenhet som kommer sig av att vardagen är tuffare för den som inte bara kan hosta upp stålarna så fort det är något de inte klarar på egen hand eller tycker är för tråkigt att göra så andra kan göra det i stället, mot betalning.

      Jag gillar helt enkelt arbetarklassen. Men det finns också de som inte har mycket mellan öronen. Det är de som lätt faller för SD:s och rasisternas enkla förklaringar. De saknar helt enkelt den intellektuella förmågan som krävs för att värdera sanningshalt och rimlighet i olika påståenden.

      /Skvitt

      Gilla

      • @ Skvitt:
        ”Jag gillar helt enkelt arbetarklassen. Men det finns också de som inte har mycket mellan öronen. Det är de som lätt faller för SD:s och rasisternas enkla förklaringar.”

        ** En förklaring till de yngsta tror jag beror på avsaknad av en äldregeneration, de är uppväxta med dagis o fritids och det har inneburit att de hela tiden ska schemaläggas vad man ska göra och inte göra. Det finns inget spontant i det. Men visst är det bra med regler, men kollektiva regler… Jag är tveksam..
        – Nu ska alla sova, nu ska alla göra det och det och det.. De kan till slut inte fatta egna beslut. Det ska andra göra åt dem. Annars är de totalt sysslolösa… och ovanpå det… dessa jävla tv-spel där det går ut på att döda motståndare hela tiden. De kan ju inte ens gå på muggen o pinka för då ”dör” dom om de inte fullföljer hela spelet. Kolla på de där tamagotchidockorna eller vad tusan de hette, som skulle matas annars dog dem. Ungar som hade sådana blev ju hyperstressade. Hade med dem till skolan etc… Detta var förvisso flera år sedan, men redan då började man ju undra vad de spontana lekarna ute tagit vägen.. men som sagt, jag är väl gammaldags… och så är det ju med alla generationer. Mycket är ju bättre idag på många områden, men ungarna… jag är övertygade om att de saknar mer tid med sina föräldrar som jobbar för att kunna köpa ännu mer TV spel och modekläder till dem.
        Ge småungarna en visp och en kastrull att ”banka med” när de är små istället för att köpa en massa skit som bara går sönder så man måste handla nytt och nytt och nytt hela tiden. Mina ungar har aldrig fått allt det som alla andra ungar överöstes med… vet faktiskt inte om det var rätt eller fel, heller för den delen. Man får ju ingen handbok i hur man ska fostra barn precis…

        @Skvitt: ”De saknar helt enkelt den intellektuella förmågan som krävs för att värdera sanningshalt och rimlighet i olika påståenden”

        Ibland behöver det inte vara så, jag menar – alla ungar kanske inte får veta hela sanningen, för man lär ju sig att man inte ska prata om så mycket. Jag är av lite annan uppfattning om jag märker att det är något som ”skevar ur”, men om man bara hör en version så vet de ju inte vad de ska tro. Pratar utefter egen erfarenhet. Man ska ju vara en förebild sägs det ju… jovisst, men om allt ständigt ska tystas ner, fastän de har en annan bild av sanningen, ex. vis min dagbok. Så är det klart de vill veta hur fan det egentligen är med vissa saker. Antingen så ska man inte skriva dagböcker, eller så ska man slänga sin egen historia.. Dvs. mina dagböcker när man får barn. Men jag anser inte jag skulle behöva slänga det som är min sanning… men det blev aldrig några frågor… och när barnen började må dåligt så visste jag inte var det handlade om… jag TROR att det kan vara vissa frågor där som ”gnager”… Vad vet jag?! Men jag har ju också varit ung en gång och haft ett eget liv. Men barn vill nog se föräldrar som aldrig felar… nja…jag vet inte var de tänkte då, när de var små. Jag tror jag berättat det mesta..kanske inte allt, för att skydda andra som inte vill samtala i familjen. Med facit i hand så skulle jag inte skrivit något, för de har blivit redigerade i efterhand också…så nu är det inte ens mitt eget liv jag levt i dem… har så svårt att förklara…måste visa dem för någon som kan se att det inte är min stil som de redigerats med. Men jag lägger ner… de är ju fördärvade ändå. Mitt liv dög inte i ngn annans ögon… Man får uppenbarligen bara leva som ngn annan önskar det skulle vara…
        Låter så himla invecklat… det är så svårt att förklara när jag inte själv kan förklara varför det ändrats i dem?! Det är så med mycket… Jag skulle inte ens få vara den jag var innan jag bildade familj… det har ngn annan bestämt. Frågan är varför jag inte hade rätt till mitt egna liv, min sanning ens i mina dagböcker…

        Jaja… detta är jäkligt komplicerat… men så är jag ju inte heller riktigt ”navlad” som det uppenbarligen har förväntades av de som ändrat texterna i den… kan jag tro…

        Jisses…vilken roman detta blev..

        Gilla

Kommentera

