I begynnelsen var Bildt


Varde mail

 

och det vart mail

Jag läser i Forskning och Framsteg Internet.

FoF 8 14

Artikeln är intressant, men det som jag speciellt reagerade på var att Carl Bildt var den förste statschef att skicka ett mail till en annan statschef! Och vem skickade han det till? Jo, till den dåvarande presidenten i USA så klart. Det var väl knappast förvånande. Han har ju hela tiden varit en av USA:s viktigaste informatörer om Sverige. Det vore intressant att veta vad han informerat om genom åren. Men också vilka direktiv han kan ha tagit emot och om det har varit skadligt för Sverige.

Spekulationer, javisst.

Nedan ser ni detta första mail.

img014

10 thoughts on “I begynnelsen var Bildt

    • Det tror jag inte. Den publicerades i FoF nämnda nummer. Funderingarna är mina egna så klart.

      Bildt var för övrigt först eller bland de första politikerna att blogga. Flitig är han fortfarande. Han har fått kritik för det också eftersom han skrivit på bloggen sådant som en utrikesminister helst inte bör blogga om.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Jo, det känner jag till. Han gör och har alltid gjort precis som han själv vill. Nu måste han väl ändå åka ut ur regeringen, kan jag tycka! Men hans nuna syns och hans röst hörs ju fortfarande överallt. Bort med fanskapet innan han ställer till med ännu mer trassel och svärtar ner vårt rykte ytterligare 😦 !!!

        Kram
        Kao

        Gilla

          • PS. @ SKVITT:
            Ikväll på tv på 7an sänds återigen filmen ”Shutter Island”. Har du inte sett den förr, så se den nu. Den är suverän! Leo Di Caprio spelar huvudrollen på ett mycket övertygande sätt. Ja, hela filmen är kanon. Handlar om ett mentalsjukhus på en överjävlig ö. Många bra skådisar, bl.a Max von Sydow.

            Jag har sett filmen 2-3 gånger och kan se den igen. Så bra är den. Och jag är INTE en ‘långfilmsmänniska’ i vanliga fall.

            Gilla

            • Jag ser nästan aldrig någon spelfilm. Det har gjorts väldigt bra undergroundfilmer och filmer som nästan är det, men de visas ju inte på TV.
              Men hur som helst så är det för sent nu och jag hade ändå ingen möjlighet att se den.
              Kommer den i repris kan du ju tipsa igen.

              Tack i alla fall!

              Kram!
              /Skvitt

              Gilla

Kommentera

