Man gör det till det man vill


Facebook

 

Väljer man rätt användarsätt, så …

Ja facebook möter en hel del kritik. Men det har också en potential att sprida kunskap om sådant man sällan får läsa i media.

fb Natos Gladios

Nu lärde jag mig något nytt!

Natos Gladios! Vad är det? Jag kollade ju upp såklart. Läs här och här. Eller sök själv efter fler.

Christer Brant tar också upp ubåtarna. läs mer om dem här och här.

Om Carl Bildts CIA-möte har jag inte hittat mera info på nätet, men att han är en säkerhetsrisk är helt klart och det är ju lite förvånade att han kommer undan med allt han företar sig.

 

4 thoughts on “Man gör det till det man vill

  1. Det är Christer Brandt som skrivit bra. Hoppas du menar det.

    Jag trodde aldrig på någon sovjetisk U-båt. Jag trodde det bara var en budget-Ubåt. Men sen har det ju kommit fram att det var en NATO-Ubåt. Men det har aldrig erkänts officiellt från Svenskt håll och ibland ”dyker den upp” igen i olika sammanhang och alltid med en tydlig insinuering om att den kom från Sovjet.
    Hela vår försvarspolitik bygger på hotet från öst. Ändå kommer det från väst. Sverige är i praktiken redan ockuperat av USA, men helt utan att man behövde använda militära medel. Och hade Hitler vunnit kriget så hade det varit han som hade ockuperat Sverige och det helt utan några militära medel eller ens hot.
    Sverige böjer sig för den starkaste. Så vad fan ska vi ha ett försvar till? Jo, för att hjälpa USA! Inte för att försvara Sverige!

    Kram!
    /Skvitt

    Gilla

  2. Bra skrivet.
    Själv resonerade jag så här vid senaste u-båtsincidenten: Det var en övning, eventuellt tillsammans med NATO. Men man passade på att skylla på Ryssland, trots att man visste att det inte var de som låg bakom.
    Propaganda och silad info.

    Kao

    Gilla

Kommentera

