Lätt spådom


En svag minoritetsregering

 

och ett odemokratiskt invandrarhatande rasistiskt fascistparti

Lägger man samman ett och ett så blir det två. Det kan till och med en apa räkna ut.

Spådom

”Redan på valnatten kom jag med spådomen. SD kommer att sänka regeringen när budgeten ska godkännas.

Nu får vi se om mitt politiska omdöme åter igen ger mig rätt. Och får jag rätt så hoppas jag ni litar på mitt omdöme i politiska frågor ännu mer.

Spännande?

Ja, jag tycker det i alla fall.” /Skvitt i inlägg 4 november.

Jag är inte mallig för att jag fick rätt. Jag är inte ens stolt. Än mindre glad! Men det visar att mitt politiska omdöme är gott.


 


”Sverigedemokraterna lurade de äldre väljarna. De bluffade arbetslösa och sjuka.

I valrörelsen lovade de att sänka pensionärsskatten. De skulle satsa på äldrevården, gamla skulle inte behöva svälta på äldreboendena, lovade Jimmie Åkesson.

I budgetomröstningen i går gjorde partiet precis tvärtom. Sverigedemokraterna röstade för fortsatt hög pensionärsskatt och någon satsning på de gamlas mat lär det inte bli frågan om. Partiets riksdagsledamöter röstade nej till två miljarder per år för att öka bemanningen i äldreomsorgen.” / Eva Franchell

”Om någon SD-väljare faktiskt hade missförstått det vid förra valet kan ingen, absolut ingen, komma och påstå det vid extravalet den 22 mars. Mattias Karlsson har varit glasklar. ­Ingen kan säga att de inte ­visste.” / Fredrik Virtanen

”Sverigedemokraterna är ett nyfascistiskt enfrågeparti som vare sig respekterar människors olikheter eller Sveriges demokratiska institutioner.” / Stefan Löfven

2 thoughts on “Lätt spådom

  1. Som du vet gissade jag detta paramentariska läge redan för ett par år sen… 😉 – och jag är INTE glad över att jag hade rätt… Alliansen röstar hellre med SD än med S, MP och V. Det säger ju allt.

    Kram
    Kao

    Gilla

Kommentera

