Impotensens orsaker


Högerpolitik

 gör män impotenta!

Det kan man konstatera efter åtta år av sådant styre.

Frågan är om en process kommer att öppnas mot Fredrik Reinfeldt. Hans styre kan i så fall bli en dyra affär för honom, om han fälls.

ImpotenssambandNu ryktas det om att kvinnor och män som sett eller hört Sverigedemokraterna blir frigida respektive impotenta. En ny undersökning visar att detta dock inte gäller alla. En minoritet på ca 13% av befolkningen påverkas inte alls och en ytterligare undersökning kunde förklara detta med att det rörde sig om personer som inte förstod vad som sades. Det är illavarslande för Sveriges framtid då det betyder att dessa som inte fattar förökar sig mera än övriga 87 % och därmed blir svenskarna på sikt bara allt dummare.

 

12 thoughts on “Impotensens orsaker

      • Jag undviker mediciner över huvud taget, men blodtrycket vid sista mätning i oktober var 220/110 gissar att det låg högt då jag var rädd för vårdgivaren. Nu har i alla fall fria vårdvalet trätt i kraft, så nu kan jag välja annat Landsting.
        Svante

        Gilla

        • Ja, det är ett högt tryck och du ska mer oroa dig för undertrycket än övertrycket. Och om trycket steg för att du var rädd för läkaren ska du veta att det var övertrycket som steg.
          Undertrycket måste du behandla! Det är det som är det värsta i ditt fall och det är verkligen högt!

          /Skvitt

          Gilla

          • Mitt sista besök hos Gävleborgs Läns Landstings, i oktober var det absolut sista besöket hos vårdgivare inom detta Landsting. Ny läkare som vanligt, kvinna vacker, som lovade att hon inte skulle skriva ut blodtrycksmedicin med urin/vätskedrivande komponent då jag inte tål detta.
            Medicinen fanns inte på Apoteket, så jag kunde inte kolla där, utan fick hem den några dagar senare med posten. Korkad som jag är tog jag en tablett utan att läsa Fass, och blev skitdålig efter c:a 1 timme, och 48 timmar framåt. Jag hade gått och glatt mig åt att äntligen få en läkare, som talade Svenska, men att läkaren kan tala Svenska, är ingen tröst när läkaren inte förstår talad Svenska. Jag har träffat så många vårdgivare under sommar, och höst att det räckte till ett högkostnadskort, och bara träffat konstiga läkare.
            Svante

            Gilla

            • Alla läkemedel har biverkningar. I de flesta fall är dessa harmlösa.
              Om biverkningar kan sägas att de oftast är dosberoende, men ibland handlar det om att man kan vara allergisk mot ett visst ämne.
              Att hitta en bra medicin som passar en specifik patient helt utan biverkningar är inte alltid möjligt.

              /Skvitt

              Gilla

              • Den 12/8-14 fick jag ett utlåtande från lungrtg. som lyder, ”I hilushöjd ventralt höger lunga finns en ca 4 cm stor rundad förändring med Radierande stråk ut i omgivningen av oklar genes. Atalektatiskt Stråkighet/förtätningar ses i höger underlob. Mindre mängd pleuravätska på höger sida, som bildar ett ca 1 cm brett utflytande skikt.
                Tumörmisstänkt förändring enligt ovan. Var god tag kontakt med lungkliniken för vidare undersökning.”
                Därefter blir jag remitterad till datortomografiundersökning i Hudiksvall, och innan svaret på den träffar jag en överläkare på lungkliniken i Gävle, som beordrar en datortomografiundersökning, och när jag säger att en sådan gjordes bara för några dagar sedan, blev han sur, och sa att jag måste åka tillbaka till honom om 2 dagar för att han skulle gå ner med någon sorts tittutrustning. Det är 21 mil enkelresa till Gävle, så att när jag fick detta utlåtande från Läkaren på vårdcentralen dagen efter första besöket i Gävle avbeställde jag vidare besök i Gävle. Läkaren på vårdcentralen kom från England, och var Stafettläkare där.
                ”Svaret visade normala förhållanden. I lever en cysta, utan praktisk betydning. I lunger- det vi pratade om visad sig vara en vidgning av en liten luftrör (bronkie), som vid akt. Rtg-projeicering ser ut som en rundaktig ändring. I ö i lunger emfysem- det är vidgningar relaterade till din tidigare rökning.”
                Så hur det nu är med blodtryck, så känns det som en bagatell i sammanhanget. Jag behöver inte få hjälp av sjukvården för att få dö, och antagligen är det just det sjukvården vill hjälpa mig med.
                Svante

                Gilla

Kommentera

