Du har sett henne förr


Anne Ramberg

 

 

advokaten som TV brukar rådfråga

Nu har jag lagt till hennes blogg i min marginal.

I det inlägg jag har tagit en skärmdump från skriver hon på ett utomordentligt galant sätt om varför våra rättigheter hotas av Sverigedemokraterna. I bilden har jag klippt in valda stycken av det inlägg alla borde läsa. Klicka här.

Advokaten om rättssamhället

 

”Många har ifrågasatt det lämpliga i att Advokatsamfundets generalsekreterare engagerar sig i en fråga som med rätta kan beskrivas som partipolitisk. Min uppfattning är den motsatta. Det handlar om rättspolitik. Det är samfundets skyldighet att värna de värden som ligger till grund för regeringsformen och bekämpa de krafter som vill motverka dessa. Oavsett i vilken klädedräkt de uppträder.” / Anne Ramberg

2 thoughts on “Du har sett henne förr

  1. Ping: Vart är Sverige på väg? | eaqhan

Kommentera

