Bästa TV-dokumentär 1996


En tysk-fransk samproduktion

 

Handlar om vem som sköt Palme

Mycket sevärd!

Politik och polisspår

 

Det finns anledning att misstänka att SÄPO vet vem mördaren är och det finns anledning att misstänka att man visste det redan innan mordet begicks!

Det finns anledning att misstänka att SÄPO ligger bakom mordet och det finns anledning att misstänka att en det i det socialdemokratiska partiets kärna också ligger bakom  mordet på Olof Palme!

”MEN BOKEN ‘Inuti labyrinten‘ har tvingat mig att börja fundera över om min tillit till myndigheters lojalitet mot sin egen stat är så välgrundad som jag vill tro.” / Kjell Olof Feldt

Se filmen, den är ett måste!

Mord i Stockholm. Vem sköt Olof Palme? Det förbjudna spåret.

 Politik och polisspår 2

19 thoughts on “Bästa TV-dokumentär 1996

  1. Ping: Kollar igenom gamla bilder | eaqhan

  2. Jag har alltid trott på polisspåret med styrning högt uppifrån. Det var många som ville se Palme död.Han satte käppar i hjulen för den råkapitalistiska politik som sen kunde starta efter hans död.

    Kao

    Gilla

      • ”Äntligen är den jäveln borta”, hördes över polisradion minuterna efter mordet…men dessa uppgifter togs aldrig upp igen. Ö.h.t var kommunikationen ovanligt livlig vid tidpunkten.

        Kram
        Kao

        Gilla

        • I mina ögon är mordet redan i stort sett löst. Vem som avlossade själva skottet är väl klart i stort sett. Det gäller ju bara att sätta ett namn på honom, men han är finne.
          Vem som beställde mordet är dock inte lika solklart.

          Kram!
          /Skvitt

          Gilla

          • Nä. Detta är ”a hell of mess”!
            ————————
            Nu kan du kolla mina senaste inlägg (2 korta). Vill gärna få kommentarer på dessa från dej. Men det handlar inte om palmemordet.

            Kram
            Kao

            Gilla

            • Första kommentar efter 5:48 min in i videon: Hur kan vi känna igen dem? Mitt svar: extremt kort tid från ord till handling.

              Det finns fler, men detta borde vara bland det enklaste att observera bara man vet att det är ett observandum. Ser man att det är ett mönster ska man börja bli misstänksam istället för att imponeras av ”handlingskraften” hos människan.

              Fler kommentarer kommer väl pö om pö.

              /Skvitt

              Liked by 1 person

            • Andra kommentaren efter 11 min. Om terapin. Det handlar i detta fall om en pedofil. Pedofiler kan jag inte så väl. Och programmet sägs ju handla om psykopater. Frågan är om detta är en psykopat som samtidigt är pedofil. Antagligen.
              Hur som helst är ju detta ett lysande exempel (efter 9 månaders terapi): ”Jag lyckades gråta idag. Terapeuten gav mig en näsduk. Ha ha!
              Den så kallade terapin och allt prat om sexiga små fittor får mig att gråta an lycka. Ha ha!”

              Lägg ner alla försök att behandla dem och lås in dem tills de dör!

              Kram!
              /Skvitt

              Gilla

              • Ja, det är för jävligt. Vet att de är obotliga. Det enda som skulle kunna hjälpa dem ur perversiteterna är att de får ‘ett köttben’ i form av att de får verktyg att hålla tillbaks impulserna, trots tankarna. Men det är absolut ingen garanti. För omgivningen gäller det att få veta att det bor ett peddo i krokarna.

                Kram
                Kao

                Gilla

            • Tredje kommentaren efter 20 min. Om orsaken, miljö eller arv.
              Här talar de bara om kriminella psykopater. Sådana finns ju all de slag, men jag tror de har fokuserat på de brottslingar vi oftast tänker på när när vi tänker på kriminella, våldsbrottslingar och småtjuvar. Och är det verkligen i första hand psykopater?

              Tvillingstudier visar att psykopatens tvilling nästan alltid är normal, trots att miljön under uppväxten var lika för bägge. Jag köper inte miljöfaktorn för fem öre. Inte förklaringen om arv heller. Det är en störning som är medfödd, men inte ärftlig. Ingenting har fått mig att ändra min uppfattning under alla de år jag har fascinerats av psykopati.

              /Skvitt

              Gilla

            • Fjärde kommentaren. Frågan om de rår för sin våldsbenägenhet. Om det rör sig om rena psykopater är mitt svar att de verkligen kan styra detta om de vill, men oftast vill de inte. Eller kanske snarare: vet vi något alls om hur många gånger de avstått från våld? Klart vi inte vet. Vi vet bara när de inta avstått.
              Forskaren i filmen som påstår att de inte kan rå för sin våldsbenägenhet tror jag inte kan hålla isär psykopater och APS och hans slutsats bygger på de senare vars egentliga diagnoser bör heta borderline, ADHD och liknande. För sådana personer kan jag helt hålla med forskaren, men inte när det gäller psykopater.

              /Skvitt

              Gilla

              • Psykopater är alltid helt medvetna om vad de gör, vilka motiv de har. De är inga dumskallar. Men som du så riktigt skriver: de VILL INTE. Eftersom hela deras liv och leverne och det de kan ta, ger cred till dem själva i form av pengar och/eller makt. De ser ingen som helst anledning till att lägga av. Lägga om livsstil.

                Gilla

            • Fete kommentaren: Efter 28 minuter och efter att ha sett intervjun med den unge våldtäktsmannen vill jag påstå att det inte är en psykopat.
              Här stämmer sannolikt teorin om uppväxtens betydelse.
              Han tycks ha på mycket stryk som barn. Han känner sig kränkt än i dag och har ett revanschbehov. Och det tillfredsställer han genom att våldta kvinnor. Den kontroll han inte kunde ta över föräldrarna för att stoppa agan den kontrollen tar han i dag över kvinnor och känner då ett välbehag för att ha får ge igen genom att våldta dem. En kvinna som vill ha sex med honom kan alltså inte ge honom samma välbehag.

              Nu tar jag paus för nu börjar man tala om våld i samband med krig och det blir en annan sak. Då handlar det om politisk motivation, våld som krigsstrategi och metod, grupptryck bland soldater och repressalier för den som inte lyder order, mm. I sådana situationer finns det alldeles för många störelement för att kunna dra slutsatser om människans benägenhet för våld och ondska. Men när jag har tagit mig tid att se den delen av filmen kanske jag återkommer med fler kommentarer kring just det.
              Att dra slutsatser kring psykopati från oroshärdar tycker jag dock är helt meningslöst. Visst finns det psykopater i krig och i krig liksom i fredstid är de samma djävla svin och skiljer ut sig. Vad ytterligare kan vi lära om psykopater genom att kika på dem i krigssituationer? Ingenting!

              /Skvitt

              Gilla

              • Som du skriver: våld i krig är något helt annat. Möjligen att de i toppen har empatistörningar. Men fotsoldaterna har oftast sett sina föräldrar mördas av höjdarna och TVINGATS ut i krig. Oftast fullproppade med droger. I det fallet finns det mycket mer att skriva .

                Kao

                Gilla

Kommentera

