Utan vettiga proportioner


40 minuters nyhetsinslag

 

i TV4 igår för att ett attentat ägde rum i Köpenhamn

Och en jude blev skjuten. Mördad. Den är i och för sig helt oförsvarbart. Ingen ska tro att jag inte tar avstånd med all min kraft. Politiska motsättningar löser man inte på det sättet. Det borde man nöta in bland judarna. Få av dem tar avstånd från sionismen, som har skördat så många liv. Var är 40-minutersinslagen i TV4 när Israel mördar tusentals palestinier i Gaza? Judarna, sett till den minoritet de faktiskt är i världen, har mördat fler än alla andra har gjort så varför en död jude ska väcka sådan avsky kan jag faktiskt inte förstå. Och personligen sörjer jag inga döda judar därför att det sannolikaste är att det är en jude som inget har emot behandlingen av palestinierna.

Därmed inte sagt att det inte finns bra människor bland judar, men de är få, och de får lida för det genom att de blir illa behandlade av andra judar som ju är i majoritet. När de står upp för palestinierna och vill skapa rättvisa så fängslas de i Israel.

Varför måste en död jude i Köpenhamn uppmärksammas så stort att alla andra nyheter lyfts ut ur nyhetssändningen. Jag bara undrar. Attentatet beskrivs som ett terrordåd, medan det i själva verket faktiskt bara är en kriminell vettvillings verk.

Var är protesterna mot Israel, stödd av en stor majoritet judar både i och utanför den kriminella folkmordsstaten Israel, när de bränner barn, kvinnor, gamla, civila och helt oskyldiga levande på både gator och torg, i bostäder, skolor och på sjukhus i Palestina med fosforbomber?

Vit fosfor

Jag skulle kunna lägga upp många synnerligen grova och hemska bilder på offren för dessa särskilt grymma bomber, men jag vill inte att någon spyr ned både skärm och tangentbord.

Man kan väl i alla fall döda först innan man kremerar!

Ursäkta mig, men jag sörjer ingen död jude.

Ursäkta mig att jag talar klarspråk, men anklaga mig inte för att påstå att Hitler gjorde rätt. Nazismen och sionismen tar jag lika starkt avstånd ifrån eftersom dessa ideologier bygger på samma förhatliga principer om herrefolk, lebensraum, rasism och militarism.

Och blunda inte för att Israel har en av världens största vapenindustri som använder Gaza som övningsfält och testområde för vapenutveckling, med stöd av en stor majoritet judar, både i och utanför Israel! Så varför sörja en död jude?

3 thoughts on “Utan vettiga proportioner

  1. Ping: När sionisterna förnekar historien | eaqhan

  2. Det är ett fasligt tassande på tå för judar hela tiden. Klart de har haft det svårt men det har andra grupper också. Men utan att få ett sånt massivt stöd som just judarna. Inte minst i Israel/Palestinafrågan.

    Saxar från en notis i Aftonbladet härom dagen:
    ”Sveriges Radio ber om djupaste ursäkt för en fråga till Israels ambassadör i programmet ”Studio Ett”. Frågan från programledaren löd:”Har inte judar delvis ett eget ansvar för den växande antisemitismen?”

    Det blev naturligtvis ett himla liv! ”…Frågan leder tanken fel och skuldbelägger både individer och en utsatt grupp..”, skriver tre chefer på SR:s hemsida.
    KLippet tas bort från SR:s arkiv och repriser.

    Med risk att kallas judehatare (då har man inte begripit vart jag vill nå med denna kommentar) fortsätter jag härmed: Alltid detta bockande och bugande och en evig internationell, global skuld till judarna.

    Den internationella nyhetsbyrån AFP rapporterar om ursäkten och fortsätter: ”relationen mellan Israel och Sverige är ‘spänd’ efter erkännandet av Palestina”.

    Personligen är jag mycket glad över att (S) äntligen fick ändan ur vagnen. Det hedrar dem. Men nu går väl snacket om att Sverige är ett judefientligt land, vilket inte är sant. Det är deras politik vi vänder oss mot. Inte enskilda individer.

    Kram
    Kao

    Gilla

    • På AB-bloggen hade jag lagt upp en bild med texten ”Det var ju den domen” och alla begrep ju att det var en kritik mot sionismen. Det fattade också AB:s moderator som tog bort bilden.

      Jo du, nog fan kryps det för judar, sionism och Israel. Fy fan!

      /Skvitt

      Gilla

Kommentera

