Förklaringen
Ja, den kanske finns i en av kommentarerna
Walks Stories and Nature
Photography & Digital Art
Ja, en bild och några ord eller så.
Simply Photography
Un oeil sur la vie française...
Bara ännu en politiskt korrekt bloggjävel.
Djur och natur i Stockholm / Nature and animals in Stockholm
En foto blogg...
VETENSKAPLIGA PARTIET – FRED, MOD, MEDKÄNSLA OCH RATIONALITET - FÖRMODLIGEN DET ALLRA BÄSTA FÖR FRAMTIDENS GENERATIONER
annicaaktiv
Färdiga åsikter - helt gratis
shit happens
Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid...
STYRBORD ELLER BABORD? VALET ÄR DITT.
"Ingen lag eller förordning är mäktigare än förståelsen!" – Platon
😀
Ju flera kockar, desto sämre soppa…
——
Där jag bodde tidigare var det ständigt vägarbeten på exakt samma ställe. Ett företag kom för att installera t.ex fiberoptik. De grävde upp ett stort hål i gatan, jobbade i hålet flera veckor. Men ibland stod det bara tomt. Ingen var där. Sen fylldes det igen och asfalterades. Ett par dagar senare kom ett annat företag och grävde upp allt igen. De skulle mixtra med någon annan kabel. Eller rör. Tre veckor igen, sen fylldes hålet återigen. Asfalterades. Sen kunde det dröja några dagar och då kom företag nummer tre, och allt började om från början. Så här höll det på i flera år. Att samköra vägarbetet var tydligen inte att tänka på…..
Detta är bara ETT av alla liknande exempel på taskig koordination och kommunikation på min gamla gata. Alla gjorde sitt, men ingen samarbetade.
Kram
Kao
GillaGilla
Ja, det är inte bara irriterande utan också ett väldigt resursslöseri. Jag minns en artikel i AFTONBLADET på sextiotalet som handlade om samma sak. De hade en bild där två grävskopor grävde. En i var ände på bilden. Den ena fyllde igen en grop och den andra grävde upp samma grop. Det ena arbetet handlade om en kabel och det andra arbetet handlade om ett rör.
Om jag minns rätt så löd rubriken: ”Den ena handen vet inte vad den andra gör.”
Kram!
/Skvitt
GillaGilla
Ja, det verkar finnas vattentäta skott mellan olika entreprenörer. Ve den som kliver över gränsen.
Kao
GillaGilla
Ofta är det ju en kommun som lägger ut arbetet på entreprenörer. Eller som inlägget handlar om – SJ. Och när de beställer jobben så borde de väl kunna se till att det blev en samordning.
Men i SJ:s fall tycker jag att de kunde sköta det mesta i egen regi. Fast nu är ju mycket utsålt så då går det ju inte. Och inte tågen heller.
Allvarligt talat så vågar jag inte åka tåg i dag. Jag vet ju inte om jag kommer fram levande.
/Skvitt
GillaGilla
Rälsen ägs väl av staten? Men det ger väl inga pengar och blir svindyrt att åtgärda. De som äger tågen drar in hela vinsterna och vi får betala förlusterna.
Kao
GillaGilla
Men de som sa reparera tror jag är privata aktörer. Men ärligt sagt vet jag inte så väl hur ägarförhållandena ser ut. Men jag vet att det är många olika aktörer, flockade som flugor kring en sockerbit.
Kram!
/Skvitt
GillaGilla
Å den sockerbiten är nu helt utsugen 😦
Kao
GillaGillad av 1 person
🙂
Den var bra!
Kram!
/Skvitt
GillaGilla
🙂
GillaGilla