Besök hos Annarkia


Långpromenad

 

borde jag ge mig in på

En långpromenad på hennes blogg. alltså.

Här vill jag slå ett slag för hennes Långpromenad vid Hökälla.

Anarkia+Hökälla

Hökälla ligger på Hisingen i Göteborg och har en konstgjord våtmark genom att Kvillebäcken har dämts upp. Den som vill veta mera om våtmarksparken kan klicka här.

Annarkia skriver kort om dramatiken i dammen när det hettar till. Och hon visar det med en bild. Jag tror att bilden på svanen ovan också handlar om strid, men det framgår inte. Det är en annan av hennes bilder som visar konflikten mellan svanen och kanadagässen, däremot. Och den har pågått i ett antal år. Jag har själv sett dessa bataljer där svanen försöker köra bort kanadagässen. Jag har även fångat det på bild, men jag kan banne mig inte hitta det just nu. Istället gjorde jag en bildkompo av andra bilder som jag tagit från Hökälla.

Hökälla

4 thoughts on “Besök hos Annarkia

    • Se där ja! Det första har jag ju sett med egna ögon, men knölsvan vs sångsvan har jag inte sett. Jag undrar om jag ens har sett sångsvan. Inte vad jag minns i alla fall. Den är väl ovanligare, eller?

      /Skvitt

      Gilla

Kommentera

