Nästa ”reform”?


Ättestupa

 

en ”reform” som känns allt mer nödvändig

Sjuka och gamla måste få det drägligare och om ett rikt samhälle som Sverige väljer att föra över rikedom till redan rika så måste ju de gamla och sjuka kunna avlivas på ett humant sätt utan att behöva resa utomlands för att få dödshjälp. Det skulle bespara välfärden stora summor som kan föras över till överklassen och de bättre bemedlade istället. De har det ju inte lätt.

Nu har vi knatat in på nyliberalismens breda väg mot rikedom för få och fattigdom för fler, så varför inte vara konsekvent? Låt privata vinstdrivande företag ta hand om de sjukas och de äldres hädangång. Namnförslag på företag:

”DEATHCARE”. Slogan: ”Dö värdigt – sen är det färdigt!”

”MYlastWILL”. Slogan: ”Säg mors hos oss!”

Eller kanske något så omodernt som ett svenskt företagsnamn: ”VÄRDIGT&FÄRDIGT”: Slogan: ”Salut och slut!”

Ättestupa nästa

”GÖTEBORG. Marianne Tellstedt Vadman, 71, sitter i rullstol och är blind. Hon lider av en diabetessjukdom som gör att hon kan svimma när som helst. Hennes man är också blind. Enligt stadsdelsförvaltningen är Mariannes behov av hjälp ‘mycket ringa’ och hon kan ‘förflytta sig självständigt’. Efter kammarrättens dom att hennes personliga assistans dras in funderar hon på aktiv dödshjälp.” / GT

 

7 thoughts on “Nästa ”reform”?

  1. Bara ett par hundra meter från min bostad låg tidigare en mycket känd ättestupa. Där brände man även en väldig massa ‘häxor’. Dock ingen släkting till mej. Vi kommer ju från Norge 😉

    Den kanske blir återanvänd i framtiden så att samhället ska kunna göra sej av med de misshagliga….i vilket fall som helst går den fortfarande använda, även innan den återinvigs…..ja, hela stadsdelen har en massa bra platser för det ändamålet.

    Men helst vill jag ju att helt andra skallar ska rulla där och då talar jag INTE om några ur arbetarklassen.

    Kao

    Gilla

  2. Det är naturligtvis för jävligt för paret. Men de korkskallar i kommunen som bestämmer ser inte behoven. De räknar bara pengar och minuter.

    Ättestupa är väl nästa steg, även om det kommer ta ett tag innan det blir verklighet. Nu får vi pensionärer och sjukpensionärer nöja oss med att avskärmas helt från vanligt samhällsliv och leta extrapriser i affärerna, så länge. Panta egna och andras burkar.

    Tigga utanför Konsum, kanske?

    (Jag får ut ca 9.500:-/månad i sjukpension plus 1400:- från AFA = 10.900:-. När jag fyller 65 försvinner pengarna från AFA….och hur det ska gå då vill jag inte ens tänka på. )

    Nu när jag bor på våning 4 har jag ett bra sätt att skapa min egen ättestupa, så jag inte behöver ligga samhället till last ;-).

    Kram
    Kao

    Gilla

Kommentera

