Israel hotar ingripa i Göteborg!


Nu är de hemma

 

de som for med Marianne af Göteborg

Ship to Gaza

Ship to Gaza 5

I ett tidigare inlägg skrev jag om hur de bordades och behandlande av de israeliska fascisterna. Där finns också en video som visar hur det gick till och en hel del länkar till Ship to Gazas egna facebook- och hemsidesartiklar.

Nu är de alltså hemma igen.

Hem från Gaza

”På tisdageftermiddagen anlände äntligen kapten Joel Opperdoes, medlem i Kommunistiska Partiet, och förste styrman Gustav Bergström till Arlanda som de sista i gruppen av Israel kidnappade ur Mariannes besättning som frisläppts ut Israels fångenskap.” / Proletären

Borgarpacket lämnar helt de ockuperade palestinierna åt sitt öde, men det är ju helt i deras egen skamliga ordning.

Ärligt talat, var resan till någon nytta? frågar Proletärens reporter.

”- Absolut, svarar Joel Opperdoes utan prut. Det kändes politiskt betydelsefullt redan när vi lämnade Göteborg.

– I Portugal som själv saknar en solidaritetsrörelse med Palestina fick vi besök av Kommunistpartiets ordförande och parlamentsledamot. Han var imponerad över vårt arbete och han blev synbart rörd över den partinål jag överräckte från Kommunistiska Partiet i Sverige. Israel är vår tids pirater. Sverige har erkänt Palestina och Israel har lovat lätta på blockaden. Men istället för att tänka över dessa överenskommelser hotade de maskerade sjörövarna oss med att nästa gång väntar de minsann inte på internationellt vatten, då haffar de oss redan i Göteborg!”

sionisternaLäs också inlägget ”Ship to Gaza”.

Här är länderna som har erkänt Palestina.

19 thoughts on “Israel hotar ingripa i Göteborg!

  1. Ping: När sionisterna förnekar historien | eaqhan

  2. Det skulle inte förvåna mej om Mossad så småningom gör tillslag på svensk mark. Om de inte redan har gjort det….

    De är världens farligaste underrättelsetjänst och skyr inga medel. Inte ens andra länders suveränitet. Som den USA:s lillebror de är.

    Kao

    Gilla

    • Mordechai Vanunu tog de i Italien, Rom!
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Mordechai_Vanunu

      Operation Åskvigg utfördes i Uganda, Entebbe.
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Entebbe

      Och så har vi bordningen av fartyg på INTERNATIONELLT vatten. Ship to Gaza flera gånger, till exempel. Men liknande bordningar och kapningar sker regelbundet.

      Det finns säker fler exempel, men det är dessa jag kan komma på direkt.

      Och de skiter totalt i FN-sanktioner. Men andra länder som gör samma sak bestraffas på olika sätt.
      Han kanske inte hade HELT FEL, den där Adolf. 😀

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Adolf hade HELT fel!
        Det är det israeliska styrelseskicket det är fel på. Och sionismen i sej självt som herrefolket som, bara de, kommer till himmelriket när det är dags och alla andra tvingas dväljas i helvetet :-).

        En som är väldigt farlig är Benjamin Nethanjau. Jag tål knappt se honom på bild ens.
        ——–
        Jo, jag följde Ship To Gaza då flera svenskar var med, bl.a Henning Mankell och religionsforskaren och professorn Mattias Gardell. Med på skeppet var även sju turkar – som sköts ihjäl då fartyget bordades av israelisk militär (och Mossadagenter?). På internationellt vatten, ja.
        (!!!)

        Kram
        Kao

        Gilla

        • ”Det är det israeliska styrelseskicket det är fel på. Sant! Jag vet att det inte är politiskt korrekt, men jag säger det i alla fall, han kanske inte hade helt fel.

          Ursäkta, men jag lir inte judar! Enstaka kan vara bra.Och man SKA skilja på politik och folk, men jag orkar inte det när det gäller judar. Och jag är inte med i något parti och kan därför utesluts för den uppfattningen jag har i frågan.

          /Skvitt

          Gilla

          • Jaja. Du kan ju tycka vad du vill. Jag har också träffat flera judar i mitt liv. Både bokstavstroende och såna som totalt skiter i religionen. Både bra och dåliga människor. Precis som vi andra.

            Dina åsikter är inte rumsrena i ett socialliberalt samhälle, men jag förstår vad du säger och kan ge min högra hand för din rätt att uttrycka dina åsikter. Tyvärr sammanfaller de med nazistiska och fascistiska ide’er, men INTE av samma skäl.

            Jag själv har en hel del att säga om islam, men vet inte hur jag ska formulera det för att det inte ska bli fel och stötande…folk är ju så lättstötta och det blir ett himla liv om man säger vad man innerst inne tycker, men jag funderar på det. Det ska du veta. 😉

            Kao

            Gilla

            • Jag vet att du har rätt och jag har fel. Det är när förnuftet får råda. Men känslan är starkare och det kan jag inte hjälpa.
              Ändå kan jag även lyfta fram vissa fakta som ger ytterligare styrka åt min känsla av totalt förakt för judar. Dit hör deras övertygelse att de är speciella, bättre än andra, guds utvalda folk. De står alltså för en grundmurad nedärvd rasism sedan flera tusen år. Och i floder välde de in från slutet på 1800-talet i Palestina och det har inte tagit slut än. Hela tiden har de manövrerat ut den ursprungliga ickejudiska befolkningen och gjort dem både arbets- och hemlösa utan att det har bekymrat dem ett dugg. Tvärt om ser de det som deras rättighet och uppmanar anda från världens alla hörn att komma dit och tränga bort resten av ursprungsbefolkningen ifall de inte är judar.

              Dessutom skiljer de själva på judar och judar. Vissa är mindre värda än andra. Öststatsjudar är således inte mycket värda jämfört med de mer västliga och mörkhyade judar är ren skit tycker de. Judarna är alltså inbitna rasister och nästan samtliga är helt bekväma med den israeliska folkmordspolitiken.

              Visst finns det judar som tar avstånd från detta, men rätt som det är föder de en jude som blir som de flesta andra judar, självgod representant för guds utvalda folk.

              Jag tar totalt avstånd, som du vet, från Hitler, men fan vet om han inte hade rätt om judar.

              Ursäkta om jag hatar dem, men det hatet har de själva sått hos mig.

              Eniga blir vi aldrig och det är inte nödvändigt heller. Kram!
              /Skvitt

              Gilla

              • Så låt då förnuftet råda. Glöm inte att tanke-känsla-handling måste gå hand i hand. Annars blir det fel!

                Jag avstår från hat eftersom det är sånt som förstör människor och människor emellan och är grunden, tillsammans med okunskapen, för alla krig.

                Inga fler kommentarer från mej i ämnet!

                Kao

                Gilla

                    • Det tror inte jag heller.

                      De är inte som vanligt folk. Det har med deras religion att göra.

                      Judar är ju inte det enda semitiska folket utan de är ett folk med judisk tro. Andra semiter är muslimer, kristna, kopter etc. Ickejudiska semiter är det aldrig några problem med, men med de judiska är det alltid problem. Det är alltså inte rasism att säga att judar är ett problem, ett världsproblem till och med.
                      Det är fakta, inte baserat på annat än deras avvikande förhållningssätt till alla icke-judar.

                      De håller ihop, de gynnar bara varandra och utgör en sluten grupp inom den judiska sfären. Där gäller en annan moral än gentemot icke-judar.

                      Och vilka uppfann av-moraliseringen inom affärslivet? ”Affär är affär!” där det är tillåtet att lura skjortan av någon annan och kasta ned den i djupaste fattigdom bara för att själv bli lite rikare. Jo, judarna!
                      Studera historien och lär av den! Judarnas uppfinning – slakten på affärsmoralen!
                      Man behandlar annars inte sin nästa illa utan att förlora ansiktet, men i affärer är det tvärt om – man hyllas för varje annan som går under!

                      Judar kan inte föra sig i den stora gemenskapen i världssamfundet just beroende på att de sätter sig i särställning och anser sig vara ”utsedda” och skall alltså ha rätt att bete sig som de gör, med guds välsigne hur egocentriskt och hänsynslöst som helst.

                      Det finns en orsak till att de alltid varit förföljda och de har sig själva att skylla. Deras attityd mot andra är orsaken, inte att folk är anti-judar (antisemiter*). Det är bara en respons på att de själva är anti-ickejudar.

                      *Antisemitism är ett galet ord eftersom det finns så många andra semitiska folk som inte berörs av detta.

                      Kram!
                      /Skvitt

                      Gilla

                    • Jo, jag vet ju det där. Men jag är en sån person som aldrig önskar livet ur andra personer. Jag kan också avsky företeelse, men att ta steget ut till hat: sån är jag inte som person.
                      —————
                      Judarna kommer aldrig ge upp. Hellre dör de, för de kommer ju åtnjuta himmelrikets frukter då det är dags, anser de ju. Men jag tror – att om det finns ett helvete – så är det bara de som hamnar där. Resten av oss andra kommer däremot till himmelriket 😉

                      Kram
                      Kao

                      Gilla

                    • Du får ju inte tro att jag menar att Hitler gjorde rätt när han tog död på judarna, men omdömet om dem var riktigt, dock mycket kraftigt överdrivet. Jag vill säga att det fanns en kärna av sanning, men inte mer.

                      Kram!
                      /Skvitt

                      Gilla

  3. Ping: Man ska inte hata judar | Snorman

Kommentera

