Jag har set det förut


Svt

 

repris-TV

Bara repriser hela tiden. Det går ju an eftersom man inte betalar för att se TV. Man betalar för att inneha en apparat. Det är ju sjukt egentligen.

Men med detta arrangemang kan man alltså sända samma program, som man redan har betalat för att se, hela tiden. Det är ju så att TV-licensen går till att finansiera verksamheten på public service och får man inget annat än repriser så undrar jag om det inte kan kallas bedrägeri. I vart fall är det uppskörtning.

Eller kanske inte ändå. Kanske har SVT satsat på för dyra produktioner, fotboll i Brasilien och Eurovisionsfestivalen till exempel. Sånt kan väl reklamkanalerna få stå för istället tycker jag.  Deras satsning är ju hjärndöd underhållning för obildade människor.

Särskilt sporten tillåts breda ut sig, inte minst i nyheterna. Senast var det något sportinslag precis i slutet på nyheterna trots att sporten kom direkt efter. För fan, det finns ju ett särskilt program för de här lekarna. Låt då nyhetsprogrammen få presentera riktiga nyheter. De är ju så korta (och intetsägande) ändå.

Nåja nu tänkte rekommendera ett program.

Jag har set det förut

Det ska du inte missa.

Repris

 

21 thoughts on “Jag har set det förut

  1. Gillar inte att sporten kommer direkt efter nyheterna och sist kommer Vädret. För den som vill se Nyheterna och Vädret, men inte sporten, måste sålunda ge sej till tåls innan idiotin är över.

    Jag har inte ens haft tvn på de senaste 2 dagarna pga alla repriser.

    Gilla

    • Det är som att vi ska tvingas se sporten och det finns säkert en politisk baktanke med det. Ju mer folk glor på sport ju mindre tid får de över att tänka på viktigare saker.
      Jag tänker på hur det har blivit på senare år.
      Förr kunde man gå på krogen och snacka med folk. Nu sitter alla och glor på en TV som sänder sport. Och finns det ingen sport på TV så nog fan ska folk prata sport. De är så djävla pålästa så de vet precis vem som gjorde mål i vilken match och vilken minut in i spelet det var.
      Det är ju sjukt. Särskilt som de inte har en susning om varför folk inte har det bättre än de har och hur bra vi kunde ha haft det om folk var vakna.

      Kram!!
      /Skvitt

      Gilla

      • Detta slår även mej, så jag har slutat gå på krogen. Kanske 4 ggr/år, men inte mer. Folk på krogen tycker bara att jag är jobbig för att jag alltid kommer in på politik :D.

        Kram
        Kao

        Gilla

          • Ja, min gamla stampub hade bättre publik. Men jag platsade inte särskilt bra där heller. Dessutom har jag inte råd att gå på krogen.

            Kao

            Gilla

            • Klart det kostar, men öl på krogen är nog det enda som har blivit billigare. Jag betalade lika mycket för ölen på krogen för 37 år sedan!

              Det finns både begåvad och insnöade människor på krogen så det är bara att välja vilka man pratar med. Men tyvärr är de insnöade i klar majoritet. 😦

              Kram!
              /Skvitt

              Liked by 1 person

                  • 😀
                    —————–
                    Kolla Vetenskapens Värld kl. 20.00 på 2an ikväll. Mycket intressant. Blir förvånad att statlig TV ens törs sända sånt, men vi får väl se…….

                    Kao

                    Gilla

                    • Det är redan inbokat på min lista. Sen har du Dox på ettan 21:55. Missa inte det!
                      ”Svenskt vetenskapsmagasin från 2015. Internets skuggsida. 25 år efter att webben skapades pågår nu den stora striden om övervakningen på nätet. Forskare som försvarar internets grundidé har hamnat i strid med rättsapparater runtom i världen. Bland internetutvecklare byggs nu system för ett anonymt internet, kallat TOR – något som lett till politiska konflikter, en global jakt på internets visselblåsare och en ny plats för handel med knark och vapen. I sommar visar vi fyra av årets mest populära vetenskapsfilmer igen. I studion diskuterar vi vad som hände efter att de visades och kompletterar med vad som är på gång inom samma ämnesområden i höst.
                      Programledare: Victoria Dyring.

                      Avsnitt: 3 / 4 Produktionsår: 2015”

                      /Skvitt

                      Gilla

                    • Du hade inte behövt skriva allt det här. Har naturligtvis läst det, eftersom jag tipsade dej om det 😉

                      Får se om jag kollar DOX också.

                      Kao

                      Gilla

                    • Ska jag ladda tillbaka bokstäverna till datorn med ”undo” tycker du? Jag börjar få lite ont om de så det är kanske säkrast så, annars kanske det inte blir tillräckligt många kvar till mina inlägg. 🙂

                      Kram!
                      /Skvitt

                      Gilla

                    • Hahaha! Nej, självklart är det ok.

                      Såg du dokumentären? Har en känsla av att jag sett programmet tidigare……Det var väl en repris 😦

                      Ska inte se DOX-filmen. Behöver lite avkoppling efter all politik idag och kollar i stället Wallander kl. 21.30 på 4:an
                      Kram
                      Kao

                      Gilla

                    • nej jag såg programmet om djurs känslor och förmåga att älska. Enormt intressant.
                      Det andra programmet står det inget om att et är en repris, men det kommer i repris, sanna mina ord. Finns säkert också på Play.

                      /Skvitt

                      Gilla

                    • Det är klart. ALLT går ju i repris. Om inte samma kväll det sänds, så får man se det igen nån vecka eller ett par månader efter. Det är retfullt att börja kolla på ett program när man plötsligt minns att man har sett det förut och vet precis vad som kommer hända.

                      Kao

                      Gilla

                    • Det underlättar att var dement 🙂
                      Svt bemöter en åldrande befolkning!
                      Men de har missat en sak. Sveriges befolkning är inte åldrande eftersom vi har invandring. Annars hade de stämt.

                      /Skvitt

                      Gilla

                    • Knarklangare och andra kriminella har för länge sen upptäckt TOR. Det blir omöjligt att stoppa dem. Detta är baksidan av TOR och internet.

                      Kao

                      Gilla

Kommentera

