Det gör väl inget att jag våldtog min svägerska …


jag misshandlade även min bror.

 

Jag är inte rabiat. Jag äter pizza

Det handlar alltså om Niklas Orrenius bok om Sverigedemokraterna. Svenska Dagbladets presentation av boken.

Månpocket

Bok om SD

”Niklas Orrenius, politisk reporter på Sydsvenskan, har länge följt Sverigedemokraterna, och boken med den briljanta titeln Jag är inte rabiat. Jag äter pizza– ja, naturligtvis är det ett direkt citat från en av partitopparna – samlar reportage och krönikor skrivna mellan 2002 och 2010. På så sätt följer Orrenius partiet under lång tid, samtidigt som texterna har kompletterats och aktualiserats under rubriken ‘Vad hände sen?’. Det är en metod Orrenius använde sig av redan i debutsamlingen Här är allt så perfekt – och en metod som funkar.” / Dagensbok.com

11 thoughts on “Det gör väl inget att jag våldtog min svägerska …

  1. Ping: Uteslöts ur facket | eaqhan

  2. Ping: Förbjudna sanningar | eaqhan

  3. Ping: Allt fler skjuter sig själva i foten | eaqhan

  4. Ping: Önskedrömmen | eaqhan

  5. Ping: SD, ett parti som hotar - Skvitt

Kommentera

