Hudfärg


Vitaminbrist

 

är den sannolika orsaken

Dålig kost gav européerna vitaminbrist. Det var när vi började odla vete som vi fick i oss för lite D-vitamin. Som svar på det blektes vi till den grisskära hudfärg vi nu har. Genom att vi förlorade vårt naturliga svarta pigment kunde vi ta upp D-vitamin genom huden. D-vitamin är livsviktigt för oss eftersom brist på vitaminet leder till sjukdomar och denna brist är faktiskt förbluffande vanlig bland nordbor. Hela 82 procent (!) av ungdomar i Norrbotten lider brist på D-vitamin.

Vår blekhet är alltså en mindre än 8000 år gammal företeelse och en anpassning till den solfattiga miljön och kosten. Sett i perspektivet av homo sapiens långa historia är alltså vår bleka hud en avvikelse från det naturliga, men en anpassning för vår överlevnad sedan vi ändrade kosthållet.

Vita rasister är ovetenskapliga och okunniga, men framför allt intoleranta skithögar som borde ta sitt förnuft till fånga. Men då krävs ju bildning och det har de svårt för.

Hudfärg

För ett antal år sedan satt jag på krogen. Vid bordet bredvid satt en kille som var helt skallig. Två unga skinheads dök upp. De hade lite stubb på huvudet, cirka en eller två millimeter bara. Byxorna var av typen gröna militär och på fötterna stora svarta kängor. De var alltså helt korrekt klädda, enligt deras egen norm.

När de fick syn på den skallige killen sken de upp och kom fram och satte sig vid honom. Här hade de minsann funnit en gelike, till råga på allt ännu skalligare än de själva. Tyvärr uppfattade jag inte vad de sa till den skallige, men det lyste beundran i deras ögon. Ännu mera beundran kunde lätt skönjas i deras ansikten när den skallige började sjunga med vacker röst. Han sjöng gamla arbetarsånger med vänsterradikalt innehåll. Skinnhuvudena fattade nada. De lyssnade och gillade.

Ja, det är inte lätt att vara politiskt okunnig och naiv. Men det är lätt att vara fascist när man inget vet och inget kan. De begrep såldes inte att de satt och beundrade en politisk motståndare och det kan jag skratta åt än idag. Han som var så skallig var det på grund av cancerbehandling. Men det visste de inte. Jag säger då det.

Är man såldes totalt obildad så låter ju både rasismen, fascismen, nazismen och Sverigedemokraternas propaganda helt OK.

Hudfärg 2Mer från krogens värld

Numera är det ju rökförbud på krogarna och man får som bekant gå ut för att röka. Där stod den svartaste man som man kan tänka sig. Och jag kom i slang med honom. Han pratade engelska, men då och då lade han till svenska ord. ”Du kan ju lite svenska!”, sa jag. ”Ja, jag är från Skåne.” ”Jaha, jag tyckte väl du såg lite konstig ut”, skojade jag till det. Och så garvade vi riktigt hjärtligt. ”Varifrån?”, frågade jag. ”Sjöbo.” ”Åh fan! Hur var det då, med tanke på all rasism?” ”Ärsch, jag är också rasist!” Och så garvade vi ännu mera. Det var en trevlig och rolig typ. Lika trevlig och rolig som han var svart.

Det där med hudfärg har jag aldrig haft problem med. Jag är ju vit och får i mig D-vitamin genom solen. Då är det värre att ha naturligt solskydd om man bor i det solfattiga norden. Att dom klarar sig!

 

Hej du … 2800 år … Ja hej du!


Tänk om någon bor där

 

och om vi meddelar oss med dem

Då har vi inte fått nåt svar från dem innan vi själva har gått under.

Det är min uppfattning. För säg mig en kultur som hittills har överlevt så länge som nästan 3000 år. Det är alltså helt ointressant om planeten man nu har hittat har intelligent liv eller inte. Om man bortser ifrån det rent akademiska intresset.

Planet

Det är väl bara att inse faktum. Vi kommer aldrig att få något utbyte av en eventuell civilisation på en annan planet hur mycket en sådan än har att lära oss. Vi är väck innan de har har hunnit att svara på våra frågor.

Problemen får vi faktiskt lösa själva. Och egentligen är de inte så svåra att lösa. Det är bara det att så länge vi tillåter en liten klick egensinniga individer berika sig hur skoningslöst som helst så förgörs vår lilla planet. Vi måste alltså krossa deras makt. Vi måste alltså krossa kapitalisterna och det världsherravälde de har skaffat sig.

Vi måste ta tag i våra problem själva. Ingen annan löser dem åt oss.