Den rikes prioritering


Om man har en massa pengar

 

pengar som man egentligen inte behöver

Då kan man fritt välja vad man ska ha dem till. En amerikansk tandläkare valde att skjuta ett lejon. Att Lejonet Cecil var Hwange National Parks i Zimbabwes stolthet är inte det värsta. Inte heller att när Cecil nu är borta kommer hans tronföljare, Jericho, att döda alla ungarna som Cecil är far till för att själv para sig med honorna.

Det värsta är att den rike amerikanske tandläkaren inte såg något bättre att använda överflödet till.

ÖverflödLäs också Natursidans artikel.

Överflöd 2

 

6 thoughts on “Den rikes prioritering

  1. Jag läste det där. Fy, så svinaktigt! Blir nästan gråtfärdig. Den mannen fattar inte (eller bryr sej inte) vad han ställt till med och de konsekvenser som följer på denna avrättning.

    Jag undrar vad hans patienter tycker om honom. Om de fick veta. Vet att det blivit folkstorm i USA pga detta.

    Bilden säger allt: ”Jag kunde inte hitta på ett bättre sätt att använda mitt överflöd på”. Och sen det utmärglade barnet.

    Den Afrikanska kontinenten har återigen fått ett nytt herrefolk på nöjesjakt.

    Kao

    Gilla

    • Nu skyller han på guiderna, men det var han själv som ville dit för att skjuta! ”Jag blev lurad! Snyft! Jag hade alla papper och tillstånd! Jag har inte gjort nåt fel! Snyft! Jag hjälper gärna till så de skyldiga åker fast!” Kyss mig i arslet!

      Vad patienterna tycker? Bilden talar för sig själv. Det är många som är ilskna och säkert även hans patienter.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

Kommentera

