Att läxa upp


Barn måste fostras

 

och rackarungar måste läxas upp

Så är det ju. Hur får man annars pli på odågor?

”I torsdags sammanträdde kommunfullmäktige i Malmö för att debattera kommunens delårsrapport. Men istället kom debatten bitvis att handla om den pågående flyktingkatastrofen.

Sverigedemokraten Rickard Åhman-Persson hade precis haft ett inlägg som handlade om att kommunen måste minska invandringen. Samtidigt kablades bilderna av Alan Kurdi, 3-åringen som drunknat i Medelhavet, ut i medierna.

När det var Olle Schmidts (FP) tur att tala bad han ledamöterna att gå in på Expressen.se och titta på bilderna på Alan. Då började Jörgen Grubb, ordförande för SD i Malmö, skratta.

Då brast det för Olle Schmidt.”

Klicka här och se videon på AFTONBLADET när rackarungarna får sig en rejäl utskällning.

Uppläxade

När jag tänker på sverigedemokrater vänder det sig i magen lika mycket som när jag tänker på Adolf Hitler. Jag antar att det gör det för dig också.

Semester o liksäcksäckar 2

”Du skrattar Jörgen, det är ju förfärande. Världen och Europa står inför den värsta flyktingkatastrof vi kan ha och då sitter du och skrattar. … att ni inte i denna denna situation inte kan känna någon empati det är förfärande…”

Inlåsta

Är det fängelse eller psykvård som passar dem bäst?

”Olle Schmidt berättar för Aftonbladet att han blev mycket upprörd när han såg bilderna på Alan. ‘Och då skrattar den här Sverigedemokraten’.”

”Jörgen Grubb gick upp sen och sa att det var väldigt dåligt av mig och antydde att jag försökte framställa mig som en finare person än andra för att jag har suttit i EU-parlamentet.” Så försöker sverigedemokrater flytta fokus från det de kritiseras för istället för att bemöta kritiken. Det är som om man skulle tillrättavisa någon som kör på fel sida av vägen och få till svar: ”Ska du säga som har så stor näsa!”

Fy fan vad SD äcklar mig!

Radera SD permanent

Jörgen Grubb: ”Jag skrattade för att han … prata om barn som drunknat, jag förstod inte vad han syftade på. Jag är inte tankeläsare.” Ett litet Sigh Heil också, kanske?

2 thoughts on “Att läxa upp

Kommentera

