FN-styrka icke önskvärd


Vem vill ha vittnen

 

till övergrepp och folkmord?

Inte Israel i alla fall.

”Palestinierna hade bett FN:s säkerhetsråd om att förlägga en internationell skyddsstyrka i östra Jerusalem. Men Israels biträdande FN-ambassadör David Roet gjorde klart för säkerhetsrådet att det inte tolereras:
– Låt mig vara kristallklar, Israel kommer inte att gå med på någon internationell närvaro på Tempelberget. En sådan närvaro vore en förändring i status quo.” Det skriver AKTUELLT FOKUS.

Israel vill inte ha vittnen

Läs också om Ahmad och se video (om du orkar).

13-årig palestinier

Jag rekommenderar också Squareeyes inlägg.

18 thoughts on “FN-styrka icke önskvärd

  1. Ping: Men där har han rätt! – eaqhan

  2. Ping: När sionisterna förnekar historien | eaqhan

  3. Ping: Den lögnaktige fascisten Benjamin Netanyahu | eaqhan

  4. Som vanligt, alltså.
    Jag gillar bilden på den avslappnade palestiniern med händerna i byxfickorna (anar jag) som lugnt stirrar in i den överspända israeliska soldatens kulspruta som han har mitt framför näsan 🙂

    Kram
    Kao
    PS. Klla nya inlägg hos mej. Bildinlägg, 3 korta.

    Gilla

Kommentera

