IS, olja och USA


Ryssland bombar IS oljetransporter

 

men varför har inte USA identifierat dessa rullande ”pipelines”?

Den frågan ställer sig Lindelöf och har också en länk till Pål Steigan: ”Hur kan det komma sig att USA, med väldens absolut mest avancerade spionsatellitsystem, inte lyckats identifiera dessa helt öppna mål?” Jag kan komplettera med att USA dessutom har sina drönare, både för spaning och för angrepp. In smal sak för USA att stoppa så gott som alla IS oljetransporter, bara viljan finns. Men så tycks inte vara fallet av allt att döma.
IS olja

Våra media tiger om viktiga fakta. Det är länge sedan media sysslade med undersökande journalistik. Sandberg tar upp media på ett mycket initierat och avslöjande sätt.

Läs också mitt förra inlägg, En fis i Paris. Där skriver jag bland annat: ”Särskilt när man jämför med vad Ryssland på kort tid har åstadkommit framstår inte USA:s insatser mot IS som seriösa.” Lindelöfs inlägg bekräftar mitt påstående.

10 thoughts on “IS, olja och USA

  1. Ping: Mörkad sanning – eaqhan

  2. Ping: USA:s underrättelsetjänster är inga idioter – eaqhan

  3. Ping: Jag blev riktigt kär – eaqhan

  4. Ping: Så länge lögnen råder – eaqhan

  5. Ping: Terrorism, USA:s nya krigsstrategin | eaqhan

  6. Ping: Nu är det helg | eaqhan

  7. Javisst är det märkligt (?) att USA inte kunnat förhindra oljetransporterna? Ryssland har ju klarat det på bara några dagar.
    Daesh arme’ lär vara runt 30.000 plus sympatisörer. Om man verkligen ville stoppa deras militära/kriminella framfart så hade man också kunnat göra det för länge sen.

    Att USA, Saudiarabien, Israel, Kuwait och en ytterligare handfull länder har undgått Daesh’ terror säger också en hel del. Saker som västmedia inte skriver om.

    Kao

    Gilla

    • Märkligt! Jag gapskrattar. Men jag vet att du bara är ironisk.

      Trevlig helg och kolla in mitt inlägg som jag just hade tänkt att skriva när jag såg din kommentar. Det tar kanske 10 min innan det är klart. Det blir kort, men innehåller länkar som du kan klicka på ifall du känner för mera läsning.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Trevlig helg till dej också. 🙂

        Just nu kollar jag WT1,2 och 7 /-filmerna igen. För femtioelfte gången. Börjar tröttna….hela skeendet står ju klart för även mej.

        Ska läsa ditt senaste om ett tag. Just nu hunduppfostran enligt amerikansk modell på teve. I USA har man alltså hundar i bur inomhus!!!

        Kram
        Kao

        Gilla

Kommentera

