Skrivarstrul löst


Först datorhaveri

 

och med det en reparation

Hela hårddisken hade pajat. Därmed kommer ju en massa installationer som ett brev på posten. Men jag klarade mig lindrigt undan genom att de flesta program låg på en helt annan fysisk hårddisk. Vad jag inte kunde få att funka var allt-i-ett-skrivaren. Det var mycket strul med den. Datorn hittade den inte i sitt register och när jag uppdaterade det så fanns den inte ändå! Då tänkte jag hämta drivrutinerna hos Epson eftersom CD-spelaren inte heller ville fungera efter datorreparationen. Jag kunde ju alltså inte använda installationsskivan. Men när drivrutinerna väl hade hämtats kunde de inte öppnas. Microsoft hade inget förslag. Satan också!

Men  skam den som ger sig. Jag kopierade alla skivans filer med en annan dator och lade dem på ett USB-minne. Därifrån fick jag skrivaren att fungera. Och självklart blev jag tvungen att kolla om skanning-funktionen också fungerade. Och det gjorde den.

Eftersom jag ju just skrivit om PRO, tidningen PRO pensionären och pensionerna i förra inlägget låg det ju nära till hands att passa på att skanna in hur PRO satsar på att hjälpa pensionärerna till en bättre ekonomi. Det kan ju behövas med tanke på att allt fler pensionärer blir hemlösa eftersom pensionen inte räcker till att ha en bostad. Man blir ju förbannad att ett långt arbetsliv inte leder till annat än misär och hemlöshet! Tacken för att vara med under många år i samhällsbygget!

Hur som helst så skannade jag PRO:s storsatsning på en bättre ekonomi för medlemmarna. Och så lade jag ju in lite text i bilden så klart. Här är resultatet:

PRO satsarMan ska alltså spela sig till en god ekonomi! Snacka om att leva i det blå! Alla vet ju att nästan alla ödelägger sin ekonomi ifall de får speldjävulen i kroppen! Men i brist på pensionärspolitik lurar PRO pensionärerna till destruktivt beteende och att greppa efter ett halmstrå när kronofogden kommer med vräkningsbudet! Det är stor skam!

Och här ses en bildkavalkad om pensionerna.

PRO ambition hundliv

One thought on “Skrivarstrul löst

  1. Jag skulle vara glad om jag hade pengar till annat än räkningar och mat, som den fattigpensionär jag räknas som enligt normerna. Att bo halvårsvis i Thailand eller Portugal kan jag enbart drömma om – och jag är verkligen inte ensam. Jag undrar vad PRO-toppen själva får i pension….som kan skriva sån skit i sin tidning. Det är ett hån mot dem som nästan inget har. Jag kan väl vara tacksam att jag har någonstans att bo ö.h.t.
    ———–
    Apropå tekniken: Kyrksyster http://www.kyrksyster.wordpress.com har problem med Windows 10 och jag har rekommenderat henne att fråga dej om hur man tacklar vissa problem angående detta. Kanske du kan ge henne bra råd?

    Själv har jag inte installerat det. Till motsats mot dej går jag på känsla i.st.f förnuft och har därför inte installerat W10.

    Kram
    Kao

    Gilla

Kommentera

