Gick hon på det?


Inte lätt för kvinnor

 

att veta vad som sker på en herrpissoar

Så när jag skojade med Kao så vet jag inte ifall hon gick på det. Kommentarerna ses i bilden nedan.

Kao pissoar

Och vi män undrar ju till och från vad kvinnorna gör på restaurang-toan när de rusar in flera stycken på bekvämlighetsinrättningen. Det lär vi väl aldrig få veta. De snackar väl om oss och våra … ?, eller?

smily

En sak

Det har bara hänt mig en gång. Tack och lov för det! Jag var tjugo år och jag hade ännu inte bosatt mig i stan där jag nu bor. Och där jag faktiskt är född, men inte uppvuxen. Jag gick in på en offentlig pissoar med skärmar mellan varje gäst. Det fanns väl sisådär 6 – 8 stycken bås och alltså lika många platser för samtidigt pinkenödiga gäster, om man säger.

Och nu till storyn:

En snubbe stod längst in. Jag ställde mig näst ytterst och tog fram pinkeredskapet. Då plötsligt kom snubben och ställde sig bredvid mig och tittade på min snopp! Otrevligt!

Några år senare berättade jag detta för en arbetskamrat som var väldigt öppen och ärlig med sin homosexualitet. Han sa: ”Ja men det är ju våran mötesplats!”

Det var på den tiden bögarna inte hade många platser att gå till. Idag har de ju sina egna krogar och samlingspunkter och behöver inte stöta på fel personer. Det är säkert för den saken som jag inte råkar ut för att män tafsar på mig numera när jag är ute i krogsvängen. Eller ser de mig som för gammal? 😦  Inte stör det mig, men det verkar som även kvinnorna ser mig som oattraktiv av åldersskäl 😦 . Inte så skoj att bli till mogen ålder. Det var lättare förr att hitta en kvinna 😦 .

Nåja

Kanske inte rätt tillfälle att säga det. Men jag vill nog göra det ändå.

Att dejta en kvinna och ragga på krogen är banne mig inte intressant längre. Om min kvinna hade bett mig att bara dra, då hade det inte varit några problem. Men tyvärr gick hon bort i cancer och jag älskar henne fortfarande så himla mycket. Hur i helskotta ska jag kunna gå vidare med en annan kvinna när min kärlek står till hon jag hade så många år med och som jag älskade så gränslöst mycket, hade allt gemensamt med och delade allt med? Det har folk i min närhet svårt att fatta innan jag förklarar och det är jag trött på att göra.

Sorg aldrig fri

(Bilden hittade jag här)

 

11 thoughts on “Gick hon på det?

  1. Kvinnor som tränger in sej flera personer på en toa är vanligast i åldern 15 – ca 20, skulle jag tro. Då handlar det inte ett dugg om män, som ni kanske skulle önska. Det är allmänt skvaller och sminkning som gäller 😀

    Kao

    Liked by 1 person

  2. Sitter här och skrattar efter att ha läst pissoarstoryn 😀
    Sedan var det sorgen…. Om du visste vad jag håller med dig. Det är 1 år och 9 månader sedan att min man gick bort i cancer och jag känner precis som du beskrev det. Var också med honom hela tiden och det känns så bra.
    Idag är jag tacksam för de åren jag fick med mitt livs kärlek.
    Ha en fin tredje advent, kram!

    Liked by 1 person

  3. Det är stor skillnad på att vara ensam och att vara själv. Jag bor själv men känner mej inte det minsta ensam för det. Tvärtom. Har svårt att tänka mej in i ett förhållande igen, i synnerhet där man bor tillsammans.
    Håller med Starkskör att jag inte begriper hur vissa kan vara ihop bara för att slippa vara ensamma. Obegripligt för mej.

    Kao

    Liked by 1 person

  4. Du skriver fint om ditt ex. Det är så sorgligt att de bästa människorna tycks gå bort i förtid och att de riktigt elaka jävlarna kan bli hur gamla som helst och därmed fortsätta plåga sin omgivning.
    ——–
    Har man upplevt en sån kärlek så är det inte lätt att hitta en likvärdig, skulle jag tro. Även om man inte ska jämföra människor med varandra. Fina minnen kan man leva bra på.

    Kao

    Gilla

  5. Något jag har insett är att de allra flesta aldrig kommer att förstå dem som känner att de hellre lever själva än att ”nöja” sig med någon bara för att slippa vara ensam.

    Jag beklagar å det djupaste för din förlust, men så otroligt vackert att du har fått uppleva den kärleken ändå!

    Varm kram

    Liked by 1 person

Kommentera

