Kollar igenom biblioteket


Bilderna

 

på datorn alltså

Och då hittade jag en bild som jag lade upp på bloggen Åhh!-sikt

Åhh-sikt

som jag hade på AFTONBLADET-blogg. Den bloggportalen lade tidningen ned

Aftonstängt

och då flyttade jag till WordPress och startade bloggen Skvitts. Den var det någon som såg till att WordPress stoppade min access till bloggen. Så gör ju högerkrafterna till och från och allt som oftast, så man lever lite farligt i bloggvärlden.

När jag sökte i mitt bildbibliotek så hittade jag bilden som AB-bloggen refuserade. Israel får man ju inte kritisera. Ändå var ju kritiken mild.AB-blogg refuserad

7 thoughts on “Kollar igenom biblioteket

  1. Märkligt att din blogg stoppades pga det. Du fick till det bra i ordleken längst ner 😉
    Vad är det för folk som sitter och avgör vad som får finnas och vad som INTE får finnas, skulle jag vilja veta. Men att de inte gör något åt hatbloggen nummer ett – Avpixlat – är ännu märkligare. Där flödar ju hatet fritt. SD:s blogg rör man alltså inte.

    Kao

    Gilla

    • Avpixlat är en hemsida med utgivarskydd. Då är det lite knepigare att stoppa.
      Men vem som förargade sig över min ordlek kan man ju undra. Det måste ha varit deras moderator, vad han nu hette.

      /Skvitt

      Gilla

      • Ja, vad hette han? På AB-bloggen var det i.a.f Sigge Eklund som var bas, bror till ‘stjärnmäklaren och f.d bögporrstjärnan Fredrik Eklund och pappa bankmannen Klas Eklund).
        ——–
        Klart man kan stoppa en hemsida om den gör så stor skada som Avpixlat har gjort. Det handlar inte om yttrandefrihet när de missbrukar den bara för att begå brott såsom förföljelse, förtal,hets mot folkgrupp och annat ruggigt.

        kao

        Gilla

        • Men var Sigge moderator?
          Allvarligt talat, de där namnen säger mig inte ett jota.

          Jag tror det skulle gå att få bort Avpixlat, men om modet fanns. Problemet är att sidan är grundlagsskyddad och yttrandefriheten och pressfriheten väger tyngre.
          Med dagens politiska feghet lär sidan kunna fortsätta att hetsa mot folkgrupp, trots att det är olagligt.

          Nu kommer ett mycket kort inlägg hos mig. Det är egentligen inte mycket mer än en bild på ett klipp från GP.
          Tragiskt, skrattretande och handlar om en ”skolbokspsykopat”.

          Kram!
          /Skvitt

          Liked by 1 person

Kommentera

