TCP-lampa dog efter en månad


Fantastiskt

 

sist höll TCP bara en vecka

Då skrev jag: ”Den här gången var den extra kortlivad. Lampan som jag satte i 22 november dog just nu i dag den 28 november.”

Och idag är det den 29 december. Inte fullt en månad höll den alltså.

Visst kan man råka ut för måndagsexemplar med allting, men alla lampor från TCP tycks vara måndagsexemplar. Därför vill jag å det bestämdaste avråda från detta märke. Jag har gjort mitt misstag, gör därför inte som jag. Eller, gör som jag, välj något annat.

TCP lampa

Lampan jag satte i 2/12 i år lyser fortfarande. Den ska ha 15 års livlängd. Vi får väl se. Det fick i alla fall bli en sån lampa som jag idag ersatte TCP-lampan med som pajade just nu. Alltså en North, tillverkad i Kina. Håll tummarna!

Kommentera

