Mer aktuell än någonsin


Säg inte Sverigedemokrater

 

Säg inte rasister! Säg fascister! Säg sanningen!

Och vissa är till och med öppet rena nazister, vilka alla stödjer Sverigedemokraterna. Och Sverigedemokraterna kan allt fler moderater tänka sig att samarbeta med. Men inte bara moderater utan även det privata näringslivet, motparten till alla som arbetar för lön, LO-kollektivet, löntagare, arbetare och hela arbetarklassen.

Och du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet, politiskt obegåvad, sympatiserande med SD, missnöjd med din lott, hänvisad till en nedsliten dyr lägenhet i en eftersatt förort med arbetslösa outbildade socialbidragsberoende grannar som flytt från krig och elände i tredje världen och här och nu lever på samhällets botten, som du tycker lever på din bekostnad utan att inse eller förstå att det i första hand är kapitalisterna som skor sig på dig, du bäddar för fascismens återkomst! Och det fattar du inte, du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet.

Du borde lyssna till denna låt av Björn Afzelius! Han är mer aktuell än någonsin!

Du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet, du är inte van att läsa något och du läser helt säkert inte detta heller. Men skulle jag mot förmodan ha fel så ger jag dig tips om mer läsning. Här kan du gå in och botanisera och öka din politiska medvetenhet.

Du, lille lågutbildade sate i LO-kollektivet, dig känner jag. Men du känner inte mig. Jag rör mig mellan samhällets olika klasser och står på arbetarklassens sida. Men du rör dig bara bland dina egna och vill helst låtsas höra till den överklass du aldrig når upp till och sätter dig därför allt för ofta i skuldfällan. Du har ingen kontakt med intellektuella. Och du läser inte. Alla dina referenser är inskränkta och du är ett lätt offer för fördomar och de fascistiska rasisternas propaganda. På dig kommer de att bygga sin makt om du inte vaknar upp och säger stopp. Det var sådana som du som banade vägen för Hitler. Men inte ens det vet du. Ska du låta historien upprepa sig?

Nazism - säg ifrån

Säg ifrån NU!

Och ett inte oväsentligt och nödvändigt tillägg:

 

Jag har stött på välutbildade idioter och lågutbildade genier. Så var den viktiga saken sagd.

 

 

 

10 thoughts on “Mer aktuell än någonsin

  1. Gillar inte uttrycket ”du lilla outbildade sate i LO-kollektivet…”
    En person som stämmer in på den beskrivningen skulle aldrig läsa ditt blogginlägg eller liknande, med behållning. Om någon kallar mej skitstövel vill jag inte lyssna på vad den personen har att säga i övrigt heller.
    Kao

    Gilla

  2. Orginalet till ”Valet” är gjort av Peggy Seger, halvsyster till Pete Seger
    och gift med Ewan McColl när låten skrevs. Enligt mig den bästa
    politiska låt som skrivits.

    Gilla

    • Jag imponeras av dina stora kunskaper varje gång jag träffar dig. Sen vet jag ju att musik är ett av dina stora intressen. Men även politiskt imponerar på mig, där är det så himla roligt och givande att prata med dig.
      Tack!

      /Skvitt

      Gilla

Kommentera

