Riktigt riktigt sjukt!


Man skjuter mödrarna

 

och tvingar döttrarna att bli sexslavar på bordell!

Det är sjukt och hjärtlöst så man saknar ord. Men det sjukaste av allt är att dessa döttrar är orangutanger.

”Jag förstod först inte själv vad min kollega menade, men den unga orangutanghonan särade på benen varje gång en man närmade sig, långt efter att hon blivit räddad av centret. Det var så hon med våld blivit uppfostrad.” Läs mer på Natursidan.se.

Orangutang i sexindustrin

Orangutanger är intelligenta varelser med starkt känsloliv och känner stor sorg när mödrarna dör, oavsett av vilket skäl. Och jag tror de lider lika mycket som mänskliga varelser av att bli sexuellt utnyttjade och våldtagna. Det är hemskt!

Men hur är man funtad som man om man kan ha sex med en apa?


Tidelag är i Sverige olagligt sedan första april tjugohundrafjorton. Liberala ungdomsförbundet vill dock att förbudet hävs!

 

7 thoughts on “Riktigt riktigt sjukt!

  1. Som du vet har jag ju träffat föräldralösa orangutangungar (och tonårsdito) på Borneo i en räddningspark. De vuxna dödas för att man vill ha en gullig unge som man kan tjäna pengar på att visa upp. Dessa ungar lever i små burar och mår ytterst dåligt.

    Genom tips från allmänheten åker chefsveterinären runt i byarna och tar tillbaks ungen, som sen rehabiliteras med stor kärlek på centret. När de är runt 7 år är de tonåringar och släpps lösa i reservatet och ska klara sej själva.

    Jag var på ”Orang Utan sanctionary park i Saba på nordvästra Borneo (malaysiska delen) i december 2007. Varje unge har 2 skötare, som alternerar och jobbar 12 tim/dag. Ungen lämnas aldrig ensam, då gallskriker den.

    Jag kände inte alls till detta med sexuella övergrepp på djuren. Det är ju överperverst! Usch!

    Orangutangen är ett underbart djur med ett rikt känsloliv. Ordet orangutang betyder skogsmänniska.

    Kram
    Kao

    Gilla

    • Jo, jag vet att det betyder skogsmänniska och räddningsverksamheten känner jag också till. Och att deras habitat krymper pga av avverkning för att skapa oljepalmsplantager.

      De här ungarna lider lika mycket som människobarn skulle göra om deras mamma mördades. Det är fruktansvärt.

      Handel med utrotningshotade djur ökar. Till och med svenska turister köper allt mera saker av bland annat elfenben, t.ex. Men va fan, vet folk inte hur det ligger till? Eller bryr de sig inte? Det är väl överklassen som skiter i allt, bara de får statusprylar.

      Men det som skrämmer mig mest är ändå hur fan man kan ha sex med ett djur. Hur funkar man? Det övergår mitt förstånd. Människan slutar aldrig att förvåna mig.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Jag tror att folk vet, men att vara i de miljöer man köper såna saker är helt annat än att köpa dem här. Ibland kan vissa souvenirer ha små bitar av elfenben som man kan tro är plast. Det gäller att ha RÅKOLL!

        Sex med djur måste vara det lägsta. I samma genre som pedofili. Hur kan man ens VÄLJA att ha det? Sån skit har alltid funnits, inte minst bland ungkarlar som har bondgårdar – och dessa gubbar är ju jättesvåra att upptäcka.

        Men återigen tar jag upp eländet med PORR, som blir allt grövre och jävligare och lockar fram de allra sämsta instinkterna hos en del s.k män. Jag är personligen HELT emot all form av porr, eftersom det alltid finns en part som utnyttjas för att en annan ska tjäna pengar eller ”njutning” på den.

        Kao

        Gilla

Kommentera

