Jag beundrar Carl Bildt


Nej

 

jag har inte blivit galen

Jag har inte heller ändrat uppfattning om honom. Men man kan inte ta ifrån honom en sak. Han var den förste regeringschefen som skickade ett mail. Det skickades till Bill Clinton 5 februari 1994.

Första mail - Bildt-Clinton

Det är också det enda jag beundrar honom för. Och det är ju inte mer märkvärdigt än att jag kan beundra Adolf Hitler för att han gav Tyskland den allra första djurskyddslagstiftningen. Det lär ha varit bland det fösta han gjorde efter att ha tillträtt som regeringschef. Något annat kan jag inte beundra honom för.

Så Hitler och Bildt har minst en sak gemensam. Båda ha gjort en sak som jag kan beundra dem för. I övrigt har jag inget gott att säga om dem.

Bilden ovan är, som väl framgår, skapad genom skanning av en artikel i Forskning & framsteg, nr 8 2014.

 

 

 

 

One thought on “Jag beundrar Carl Bildt

Kommentera

