Men där har han rätt!


Mehmet Kaplan

 

Hårt kritiserad för samröre med islamister och nazister

Med all rätt. Jag kan inte nog fördöma det och jag blir mörkrädd att en sådan person sitter i vår regering. Nu har han ju dock entledigats, fast det satt långt inne.

Men icke för ty kan även en sådan person ha rätt i sak. Dock i en annan sak, vilket han också, helt felaktigt, har kritiserats för.

Kaplan om nazijudarna”Och det intressanta och som jag ska återkomma till i min bildserie sen är att israeler i dag behandlar palestinier på väldig t lika sätt som man behandlade judar under det tyska 30-talet”AFTONBLADET

Här har han ju alldeles helt rätt till 100%! Ska det vara så svårt att ge honom credit för det?

Det är så dj*vla typiskt att sionister av alla slag, oavsett om de är judar eller ej, alltid ska anklaga alla för antisemitism så fort kritik riktas mot den fascistiska och nazistinfluerade rasistiska folkmordsstaten Israel.

När det nu även lades Kapland till last att han hade sagt sanningen om Israel så blev det tydligen för mycket. Israels får ju inte krisernas för folkmord.

Skvitt om judar och Israel:

Min grundinställning har formats av Israels judar själva. Från början hade jag ingen uppfattning. Det var i mina ungdomsår. Då talades det mycket om vad som hände dem i Nazityskland. Det skapade empati för dem från min sida. Sedan har de själva vänt min inställning till dem till raka motsatsen. Men det handlar ju inte inte om antisemitism, utan om politiken, sionismen. Det framgår ju av detta inlägg: Israel.

Här är fler inlägg:

Som i Babij Jar

Slaktar-regim tar ett steg till

När sionisterna förnekar historien

Rabbin om Parisattackerna

Den lögnaktige Benjamin Netanyahu

netanyahu palestinilögn

FN-styrka icke önskvärd

Israel vill inte ha vittnen

Statsterrorism

Den etniska rensningen av Palestina är ju samma sorts politik som judarna utsattes för utav Hitler! Men förvisso måste påpekas att några utrotningsläger har inte Israel byggt för palestinierna. Däremot är de förvisade till flyktingläger bakom taggtråd och murar. Deras egendom är konfiskerad och det råder brist på vatten, mat, läkemedel och alla andra nödvändiga förnödenheter och arbetslösheten är skriande stor.

Därtill kommer Israels regelbundna tester av sina nyutvecklade vapen mot palestinierna i främst Gaza, var gång de behöver och varje gång efter att ha provocerat fram palestiniernas ilska och frustrationer efter snart 70 år av förtryck.

Att jämföra nazisternas illdåd med israelernas är fullt legitimt!

Etnisk rensning

Ship to Gaza

Man kan väl i alla falla döda först … (innan man kremerar. Det gjorde ju nazisterna.)

135 stater har erkänt Palestina

Problemet är zionistisk Hitlerpolitik

Skandal

Gaza-våldet

Barnen i Gaza 2

 

Israels politik

Folkmord tillåtet

Fler såna politiker

Israeler som nazister MP avgår

Israel vill ha censur

Israels ambassadör: ”Djupt antisemitiskt”

Judar = Hitler

 

7 thoughts on “Men där har han rätt!

  1. Till att börja med: Några jämförelser tänker jag inte dra. Det är illa nog som det är!

    Det är bara att titta på kartbilderna du visar så borde man begripa ett och annat. Eller kolla förnedringen av palestinier varenda dag i checkpointerna då de ska till jobbet i t.ex Jerusalem….

    Vare sej man är miljöpartist, annan ‘partist’ eller för den delen moralist på fel sida av allt vad rättvise- och solidaritetsfrågor heter och som exempelvis Sverige ständigt snackar om, så borde det hela stå klart. Om man inte är helbombarderad av pro-israelisk propaganda…..
    Kao

    Liked by 1 person

    • Ja gör så!

      Vad jag inte skrev i inlägget är att judarna är lika indoktrinerade av zionism som någonsin tyskarna var av nazism. Och så länge de stödjer folkmordspolitik förtjänar de mitt innerliga hat. Det är en känsla jag inte kan befria mig ifrån.

      Men rent förnuftsmässigt skiljer jag på folk och politik. Känslomässigt klarar jag det inte och det kan jag klandra mig själv för. Å andra sidan är det judar som väckt min avsky för dem genom att de mangrant beter sig som nazister.

      Hoppas du förstår innebörden i mina ord.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

Kommentera

