Jude: ”Folkmord är tillåtet!”


Folkmord tillåtet

21 thoughts on “Jude: ”Folkmord är tillåtet!”

  1. Aldrig skulle vi acceptera ett folkmord på tyskarna för att de röstade fram Hitler i ett demokratiskt val. Eller turkarna för deras folkmord. Vi kommer ingenstans i denna värld om allt handlar om skuld och hämnd.
    Staten Israel måste kritiseras. Men det är nåt helt annat än ett folkmord på judar. Jag är chockad över att ni inte hör er själva.

    Gilla

    • Du är en klok kvinna och jag gillar verkligen dina kommentarer/synpunkter. Men har du också råd att ge hur man hanterar frustrationerna kring hur judarna näst intill mangrant sluter upp kring deras eget folkmord på palestinierna?

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Staten Israel utplånar palestinier eller åtminstone gör livet surt för dem. De kristna har flytt.
        Men därifrån till att göra judar till monster… nej. Ingenting blir bättre om vi gör om gamla förbrytelser. Det är staten Israels handlingar vi ska vara frustrerade över och finna ord för. Inte judar för att de är judar.

        Gilla

        • Jo, jag håller helt med dig, men judarna sluter ju nästan upp till 100% bakom folkmordspolitiken och det ger jag dem aldrig beröm för.
          Ändrar de sig, OK! Om inte så får de stå ut med mitt hat.

          Kram!
          /Skvitt

          Gilla

  2. Man får lov att vara antisionist. Men den antisemitism ni visar i denna kommentarsträng är skrämmande. Judar är människor. Att staten Israel bedriver en politik som vi inte gillar gör det inte legitimt att förgöra och hata judar.
    Jag är skockad. Ni har varit bloggvänner länge. Kan inte förstå detta hat.

    Gilla

    • Tack för dina tänkvärda ord min vän! Men nu är det så sorgerligt beskaffat med mig att jag är full med fel och brister eftersom jag ju inte tillhör Guds utvalda folk. Kanske jag kan hamna i den skaran ifall jag konverterar. Jag är ju trots allt något av ”arier”, om man så säger, eftersom jag är svensk. Så jag kan nog bli en fullvärdig jude. Annat hade varit ifall jag hade varit judiskt troende från svartaste Afrika. Kanske godkänd som jude, men tveksamt. Och i vart fall hade jag inte haft en given plats bland israeler. Något automatiskt medborgarskap som de vita hade jag ju inte fått, som du säkert vet. Det räcker att vara en rysk jude för att bli ifrågasatt som israelisk medborgare.

      Rasismen flödar bland judar och israeler. Det vet du säkert. Och en palestiniers liv är inget värt. Deras mark och egendom har tagits ifrån dem. Och deras protester kallas antisemitism. Allt för att dölja att motståndet beror på Israels lebensraum-politik, vari ingår den viktiga politiken att låta judar bosätta sig på ockuperad mark.

      Bilderna kommer från detta inlägg: https://eaqhan.wordpress.com/2016/03/26/som-i-babij-jar/

      Jo, man ska skilja på sionism och semitism. Det är ju helt klart. Alltså araméer, fenicier, hebréer, kanaanéer, araber, akkader, amoriter, assyrier, kaldéer, amharer och Tigréer.
      Alla dessa är inte judar. De har heller aldrig visat upp samma naziinfluerad nationalistisk ideologi som nu omfattar en skrämmande stor majoritet av judar, såväl inom som utom Israel. Och det är de judarna som jag hyser ett ofrivilligt stort hat till, närt av deras ständiga illgärningar!

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19176116.ab

      http://www.dn.se/nyheter/varlden/fn-israels-bosattningar-olagliga/

      http://whitetv.se/sv/inget-fritt-medium-i-sverige/864-israel-doemd-av-internationell-domstol-foer-folkmord-pa-palestinierna.html

      http://www.aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/article11035623.ab

      Här kunde jag lagt till oräkneliga länkar som styrker att Israel bedriver en politik som, om än i mindre skala, är fullt i klass med nazisternas. Det skrämmande är att den politiken stöds av nästan varenda jude. Det naturliga blir då att generellt hata dem, men samtidigt göra undantag för en och annan individ som vågar protestera.

      Mitt hat är befogat och grundar sig enbart hur de handlar, alltså deras avskyvärda brott mot mänskligheten. Inte för att de är judar i sig. Men deras gemensamma tro är tron på att de är Guds utvalda folk och vad är då vi andra? Jo, inte fullvärdiga människor! Och det är rasism, inskriven i deras tro.

      Israel är en befängd statsbildning. Det är som om pingstvänner skulle ha en egen stat där enbart troende pingstvänner skulle äga fullt medborgarskap. Eller om Jehovas vittnen hade egen stat enbart för troende vittnen, etc.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

  3. Usch vilket jäkla babianarsel!!! (Ursäkta språkbruket).
    ——–
    Jaja. Israelerna blir aldrig nöjda och omvärlden ska tydligen leva med en kollektiv livslång skuld till det judiska folket.
    Tänk om de europeiska staterna kunde vara lika hänsynsfulla med alla de romer som ju också mördades i förintelselägren? Och mot de handikappade och mot kommunister och mot den tyska oppositionen under kriget, som också led svårt och blev avrättade.
    Knappast med ett ord nämner man att det faktiskt var Sovjets Röda Arme’ som befriade de första lägerfångarna i koncentrationslägren. Man vill väl tala tyst om det pga att Stalin senare lät döda så otroligt många av sitt eget folk.
    Kao

    Gilla

    • Minst 90 % och kanske så många som 99,9 % av judarna är sådan djävla rövhål att jag inte kan annat än att hata judarna och inte ens ids göra undantag för de övriga.

      Det är inte antisemitism, det är den känsla de själva har väckt hos mig. Ja du vet. Du känner mig på den punkten.

      Kram!
      /Skvitt

      Gilla

      • Jag tar tillbaks det jag skrev om babianarsel. För babianernas skull.
        —-
        Nej, jag tror faktiskt inte att så många som 90% av judarna tycker så här. Deras egen rörelse mot israelisk överhöghet och rätten att göra vad som passar dem själva, har tyvärr inte uppmärksammats tillräckligt runtom i världen. Hur det är med de kristna judarna vet jag ej. Kanske det är där motståndet finns.
        Kao
        Kao

        Liked by 1 person

              • Jaha. Ja, babianer är definitivt inte särskilt trevliga djur i mina ögon. Men deras aggressiva och farliga beteenden kan ibland jämföras med det sämsta som finns hos människan. Hannarna har total koll över honorna, som inte har ett dugg att säga till om. De måste bara finna sej…
                Kan se samma beteenden, önskemål, hos många män att ta sej ”rätten” till ett skjut utan tillåtelse.
                Men nu har jag hamnat utanför ämnet. Så jag gillar inte alls alla djur. Gör du?

                Kao

                Gilla

                • Men det är ändå fel att jämföra judar och babianer. Judar och fästingar passar bättre, för jag kan inte se att det finns minsta nytta med fästingar. 🙂

                  Kram!
                  /Skvitt

                  Gilla

                  • Nähä.
                    Jag vet inte vad fästingar gör för nytta. Tror inte de gör nån nytta alls. På Borneo var vi (jag och dottern) i en grotta där det fanns 100.000tals sovande kackerlackor på väggarna och 10.000-tals sovande fladdermöss i taket. Jag, som trots tillsägelser, hade vanliga flip-flop-skor på mej tvingades känna krasandet av de vilsekomna vakna kackerlackorna under fötterna. Det var fruktansvärt, men även en nyttig erfarenhet. Har visat bilder av eländet.
                    Vad fladdermöss gör för nytta vet jag ju, men vad för nytta gör just kackerlackor i naturen? Och fästingar? Vad jag vet gör inte dessa två arter annat än skada.
                    Vad vet du? För att tala om annat än judar.
                    Kao

                    Gilla

                    • Du frågar mig och svaret blir att de är lika onyttiga som judar 🙂
                      Parasiter är och förblir parasiter!
                      Anticimex måste få utökade befogenheter! 🙂

                      Men allvarligt talat så tror jag att du vet att jag är emot folkmord. Och å andra sidan kan jag inte med judar. Bäst om de försvinner från jordens yta!

                      Som jag har frågat förr; varför har aldrig folk gillat dem? Kan felet bero på alla andra eller beror det på dem själva? Svaret tycker jag är ganska klart.

                      Eller sagt på annat sätt; om alla ogillar mig, är det då alla andra det är fel på, eller är det fel på mig?

                      Kram!
                      /Skvitt

                      Gilla

Kommentera

