Bara en dag i livet


Helt apropå

 

med tanke på bilden på drottningen och presidenten

I thought it was the horse!Grevinnan och baronen var ute och red och plötsligt pruttade hennes häst. ”Åh! Förlåt mig!”, sa grevinnan.

”För all del.”, sa baronen.

Men så pruttade grevinnans häst igen, varpå hon åter igen bad om ursäkt och baronen sa åter igen ”För all del.”.

Men en tredje gång pruttade hennes häst och en tredje gång ursäktade hon sig, varpå baronen sa ”Det är helt OK, men jag trodde hela tiden att det var hästen som fes.”

 

Minnen

Jag minns en gång på jobbet. Jag och två i hierarkin över mig stående skulle gå in i ett rum. De gick före och jag efter.

Det kliade plötsligt vid min ankel, varpå jag  med ena skon kliade mig och då frambringades mellan ena skons sula och den andra skons plös ett pruttande ljud. De två nyss nämnda vände sig om och tittade på mig som om jag lagt en brakare.

Alltså, vad gör man?

Jag sa inget. Vad skulle jag säga? Skulle jag visa hur hur ljudet uppstod? Tänk om jag inte kunde frambringa det igen! Nä, så jag sa inget.

Senare prövade jag att få fram samma ljud igen. Jag lyckades inte. Så om jag alltså hade försökt att rentvå mig hade de säkert tolkat det som en fantasifull bortförklaring.

Inspirationskällan till denna lilla anekdot finner du här.

 

 

Kommentera

