Sverige på fel spår


Upprörande

 

Jag måste ta det en gång till

Tjugoandre maj tog jag upp att statsbidrag ska utgå till svensk imamutbildning, vilket ju är att ge skattemedel till medeltida förtryck, inte minst mot kvinnor. Det är lindrigt uttryckt djupt upprörande.

Sverige imamutbildning

Jag uppdaterade just det inlägget med ett tillägg av några länkar.

Londonpredikanten Hani al-Sibai kallade bombdåden i London för ”en seger”.

”Stödet till sharia som ‘landets officiella lag’ är massivt i en stor majoritet av de 39 islamdominerade länder som granskats i en stor studie av amerikanska Pew Research Center.” / Världen idag

”– Första månaderna jag bodde i Sverige, drömde jag vissa nätter att jag var på universitetet i Iran utan slöja. – Jag var så rädd för väktarna att jag sökte på golvet för att hitta ett tygstycke att dölja mitt hår med. Det säger Sima.” / dt

Islamisk ledare kräver stening.


Här är fler länkar

Otrogen kvinna ska stenas till döds – hennes älskare får 100 piskrapp

”Lars Leijonborg betonade att önskemålet om en imamutbildning kommer från muslimerna i Sverige. Men motivet är också att underlätta integrationen, och för att motverka en radikalisering av islam.” / DAGEN

Till Ett Liv Utan Slöja. Muslimska Kvinnor Berättar // Kao

Sverige är idag ett sekulariserat land med kyrka skild från staten. Och det är bra det. Men historiskt sett är det ett kristet land sedan vikingatiden. Integration kan inte förbättras genom att stödja islamsk ställning i Sverige. Integration kan bara åstadkommas genom att få muslimer att inte sticka ut offentligt på gator och torg med sin tro. Integrationshinder

5 thoughts on “Sverige på fel spår

  1. Ping: Integration á la Schweiz – eaqhan

  2. Om man tror att man hjälper de beslöjade med att låta den sortens kultur ta sej uttryck i samhället, då tror man fel. Jag tror att de flesta svenskar ser slöja och opraktiska tältliknande kläder som ett förtryck, precis som jag anser att det är. Jag anser att alla religiösa och kulturella uttrycksmedel ska ske i hemmet eller i för detta avsedda lokaler.
    Kram
    Kao

    Gilla

  3. Ping: Integrationsproblem | Se Eaqhan

Kommentera

