Intolerans


Homofobi

Det är inte en fråga om islam, eller?

Jo, säger jag, men inte bara en fråga om just islam. Se bilden om mitt påstående!

Homofobi.jpg

Mer behöver väl inte sägas. Men jag håller i övrigt med Anders Lindberg. Han är en klok man och skriver bra saker. Även den här gången.

Ibland stöter jag på homofoba människor. Det är nästan alltid män. Det enda som biter på dem är ett litet tankeväckande skämt, som jag drar i sådana sammanhang: ”Ju fler bögar dess mindre konkurrens får ju vi andra, så det bästa vore ju om minst 90% var bögar!”  Det brukar tysta diskussionen.

Nu när bögarna har kommit ut ur garderoben har de fått sina egna ställen att gå till. Det tycker jag är bra. Jag minns ju hur det var förr. Då hände det ju att de stötte på mig och det upplevde  jag som väldigt obehagligt. Men jag sa givetvis ifrån. Men sånt slipper jag i dag. Kan det vara att de tycker att jag är för gammal 🙂

Jo, det kan ju vara en anledning. Men jag tror att det mera beror på att de har sina ställen att gå till och slipper att stöta på fel personer.

En positiv erfarenhet av dessa människor skrev jag om i förra inlägget.

Kommentera

