En demokratisk skola


Kolumnisten

 

Jan Guilou skriver att:

”Vi måste kräva en demokratisk skola fri från all religion”. Och visst är det så. Eller har du en annan uppfattning än Janne?

Religion i skolan

De här huvuddukarna och de än värre mer eller mindre täckande kläderna som muslimska kvinnor har på sig begränsar deras fri- och rättigheter och förhindrar integrationen och deras självklara rätt till lika ställning i samhället som männen. Så varför klär de sig som de gör?

Antingen eller både ock så gör de så på grund av makens krav eller kulturella och religiösa dito. Och de kan uppfatta det som ett eget frivilligt påtaget sådant. Men de kvinnor som har vågat kasta av sig oket känner en befrielse.

Men det finns en annan aspekt också!

Vi män förutsätts att vara rena rama sexgalningarna av människor med en muslimsk tro. Därför måste kvinnor dölja sina behag så att vi män inte får snuskiga fantasier i våra huvuden. Jag känner mig kränkt så in i märgen! Jag är alltså en riktigt stor djävla snuskhummer!

män o kvinnor.jpg

Det här är ju inget annat än en förbannat förnedrande syn på oss män. Ska vi aceptera det?

Den aspekten missade Jan Guillou!

Jag känner mig kränkt varenda gång jag ser en kvinna med huckle eller annan beslöjande klädedräkt. Med den signaleras ju att jag är en galning som hon måste skydda sig för! Ska jag verkligen behöva tvingas att ses som en sexgalning i mitt eget land? Fundera på det!

Vad jag kräver går längre än vad Janne kräver. ”Men i den svenska skolan kan man inte i religionsfrihetens namn tillåta hucklen på småflickor. Det är inte konstigare än att barnäktenskap är förbjudna.”

Vad jag kräver är inget annat än respekt för mig och det kön jag råkar ha. Och jag och mina bröder är inga sexgalningar som kvinnor ska tvingas skyla sig för att slippa våra av muslimer inbillade snuskiga fantasier! Sådana fatasier må muslimerna behålla för sig själva och de ska banne mig inte komma hit och förpesta vår fria syn på jämlikhet och sexuelitet! Ta mig fan!

Nu har ju förvisso unga flickor blivit utsatta för otillbörligt och oacceptabelt kränkande taffsande, som ni vet. Men vilka unga män är förövare? Fundera på det! Annars har jag svaret. Det är frustrerade grabbar från kuturer där kvinnor måste skyla sig! Men vi svenskar är synnerligen sällan av den avarten! Så befria er från era slöjor, ni hitkomna muslimska kvinnor! Ta för er av friheten och bejaka er rätt till er egen sexualitet på era egna villkor istället för att underkasta er era manliga förtyckare!

One thought on “En demokratisk skola

  1. Ping: Skämttecknarens miljöaktuella – eaqhan

Kommentera

