Satans så personligt


7½ år

 

Ja, så lång tid har det nu snart gått

Men vad hjälper det? Inte fan går man vidare för det. Inte när ens kvinna var den bästa i denna världen. Och hon gick alltså bort, alldeles för tidigt. Hon blev blott 54 år.

Hon är hemma nu.

Döden

Nu väntar jag bara på att också få komma hem. Att träffa henne på andra sidan är dock inget jag tror på. Men att även jag kommer hem är en absolut sanning. Alla kommer hem i sinom tid.

Livet är en parantes i evigheten! Alla ska vi komma hem en dag.Till vad? Ingen vet! Man kan inte fråga de döda.

Men jag hoppas!

Jag hoppas att jag får träffa min flickvän igen på den andra sidan, när också jag har kommit hem.

 

2 thoughts on “Satans så personligt

  1. Jag sitter här och nästan håller andan. Jag drar mig för att trycka på gillaknappen, för ditt inlägg känns så laddat och utlämnande. Jag vill så gärna trösta – skriva ”de rätta orden” till att skänka dig tröst. Men jag är inte så säker på att du kommer att ta dem till dig. Kanske skulle du tänka: ”Hon skriver bara så för att trösta mig! Hon vet inte ett dugg om vad som händer sedan!”

    Jag kan inte bevisa motsatsen – att jag faktiskt ”vet”. Du kommer kanske att tvivla ändå. Så jag nöjer mig med att sända ut goda tankar, helande energier och styrkekramar till dig. Men om du tar emot dem har jag ingen aning om. Vet bara att din älskade flickvän inte skulle vilja att du lever ensam kvar och sörjer utan att gå vidare i ditt liv.

    Innerliga kramar / Rozie

    Gilla

    • Tack, Rozie!

      Livet är ju såhär, så vad ska man göra? Det är bara att acceptera. Det är många i min ålder som redan har förlorat någon kär, så det är bara helt normalt.

      Jag har vant mig vid min lott, så jag behöver ingen tröst. Istället tänker jag tillbaka på den fina tid vi hade. Jag får vara nöjd med det.

      Många kramar till dig, Rozie!

      /Skvitt

      Liked by 1 person

Kommentera

