Sms-bedragare


Kom ett sms

 

Anders hade skickat pengar till mig

Det var bara att klicka på länken för att acceptera. Skitbra! Men så kocko är jag ju inte. Vad som hade hänt om jag hade klickat kan jag inte säga exakt. Däremot begriper jag att jag hade blivit torsk och förlorat pengar.

sms-bedragare.jpgJag begriper att sådana här sms lönar sig, annars hade de ju aldrig skickats. Och de som tar emot dem och svarar är ju de som står för fiolerna. Men jag förstår inte hur folk kan vara så tanklösa att de klickar på länken. Det är ju bara att kolla vem som skickat sms:et och är det inte ett nummer som går till någon Anders man känner så finns ju ingen anledning att klicka på länken.

Och en sak till:

Känner du ingen Anders som är skyldig dig pengar så tänk efter och fundera varför han ska skicka pengar till dig!

På en sökning fann jag detta.

Kommentera

