Polisens ”bristande” resurser


Jag behövde vädra

 

så jag öppnade fönstret

Utanför stod en polisbil, vilket förvånade mig. I mitt bostadsområde är det lungt och stillsamt helt utan sociala problem. Det är en bjärt kontrast till vad som gäller en liten bit bort i ett annat bostadsområde där alla lägenheter är hyresrätter. Dit kommer polisen inte helt sällan för att röja upp bland svenska och finländska missbrukare och kriminella av alla nationaliteter, vars inkomster inte sällan utgörs av A-kassa, socialbidrag och vad de kan dra in på kriminell verksamhet. Men vad gjorde utanför mitt hus klockan 19:54?

Polis på privat uppdrag.jpg

Jag blev ju nyfiken. Och jag tog en bild. Hur länge polisbilen då hade stått där har jag ingen aning om. Det enda jag såg var att bakom ratten satt en polis och kollade på sin mobil.

Efter ett tag kikade jag ut igen och såg precis samma syn. Klockan 20:23 tog jag den sista bilden, vilket syns i bilden ovan. Klockan 21:07 tittade jag en sista gång och då såg jag att polisenbilen körde iväg, men det hann jag inte fånga på bild, tyvärr. Då tog jag en bild på klockan istället.

Det här måste ha varit ett helt privat ärende på betald arbetstid, vilket vi skattebetalare får stå för. Under tiden borde de ju istället jagat buset, till exempel i bostadsområdet bredvid. Jag undrar vad Göteborgs polisledning har att säga om vad besättningern i bil 514 hade för sig 23 november tjugoundrasexton mellan klockan 19:54 (och X antal minuter därföre) och klockan 21:07.

Polisens intresse.jpg

Göteborg är en stad som likt många andra städer är hårt drabbad av gangstervåld och då ska banne mig polisen arbeta på sin arbetstid och inte syssla med privata angelägenheter! Och så länge detta får fortgå ska de inte kräva mera resurser. Jag vill passa på att nämna vad Leif GW Persson många gånger har påtalat, nämligen att poliser föredrar att spela innebandy och fika på betald arbetstid framför att att göra sitt jobb.

”Om det nu vore så enkelt som att dom anställda var helt eniga med den allmänhet de ska tjäna och vad dom ska jobba med då vore det inget problem utan då vore det till gagn för det hela. Men nu e de inte så, utan man mer intresserad av andra saker, som att ha det trevligt på jobbet.” Hör honom säga det.

GW om polisens ickejobb.jpg

Länk till Youtube

GW om polisens avskrivningar.jpg

Länk till Youtube

Fler:

GW sågar polisen 2.jpg

 

5 thoughts on “Polisens ”bristande” resurser

  1. I morse utanför mitt köksfönster är det en vägkorsning, där väg 296 korsar väg 84, det är en trevägskorsning. I mitt i den korsningen stod två poliser, en man, och en kvinna, polisbilen var parkerad en liten bit därifrån. Man stoppar bilister för alkotest, precis mitt i korsningen. Man tog inte in bilarna på befintlig parkeringsplats, utan stoppade bilarna, mitt i korset. Det blev väldigt trångt där, då det kom bilar från alla håll. De höll väl på omkring 30 minuter, sedan åkte de igen. Trafikvett, saknade båda, och skulle jag få bestämma skulle de få lov att blåsa själva.
    Svante

    Liked by 1 person

Kommentera

