Förvånad


Sedan besvikelsen

 

hur kan man jobba utan kunskap?

Jo, jag blev ju riktigt uppriktigt förvånad när mannen i fiskaffären inte visste vad jag ville ha när jag frågade efter böckling. ”Har du nåt annat namn för det?” frågade han mig.

Det slutade med att jag fick med mig en rökt makrill istället!

Men det värsta var att jag ville ha kräftor också och för dem ville de ha 398 kronor kilot. För en pensionär svider det ju lite för mycket i skinnet så jag köpte istället två kilo räkor.

När jag kom hem kunde jag konstatera att en del av räkorna var skämda. Inte alla, men vissa av dem. Alltså hade de blandat ihop halft ruttnade räkor med färska räkor!

kustens-fisk

Alltså; jag tänkte ju som så

Jag ville ju gynna en småhandlare. Därför valde jag Kustens fisk. Jag kunde lika väl ha valt Fiskarbröderna. Men de är ju så stora, så jag valde den lille småhandlaren isället. Men det skulle jag alltså inte ha gjort.

Vad vill jag säga?

Jo, varningen: köp inte något i just den butiken.

 

Kommentera

