Lugn bara!


Borgarprask

 

oroa er icke, hon står på er sida!

Anna Kinberg Batra har inte drabbats av dåligt samvete! Det är bara Sven på bloggen Sven tycker, som skämtar aprillo när han skriver att hon har gjort en omvändelse. Alltså att hon plötsligt börjat vurma för fattiga, arbetslösa och sjuka. Det kommer hon aldrig att göra!

Nej, hon driver den poliik som Moderaterna alltid har gjort. Ja samma politik som partiet drev redan i början på färra seklet, att de rika ska ha sina förmåner och att de ska handahållas av de fattiga och hela resten av arbetarklassen.

AKB aprilskämtad.jpg

Det är ju vad all högerpolitik går ut på! Allt till de rika och det ska tas från det arbetande folket och till och med från dem som borgarklassen inte längre anser sig ha användning för!

Sven drar sitt aprilskämt eftersom det i dag är första april. Högerpartierna drar sina skämt varje dag de yttrar sig oavsett datum. Det gäller alla högerpartier! Allt från den allra yttersta högerextremismen, kallad Sverigedemokkraterna, till Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Liberalerna. Och Socialdemokraterna hänger lite halvhjärtat på de krav som ställs på dem av borgarklassen, så klart. Det har de alltid gjort allt sedan de oroade sig för att arbetarklassen skulle ta makten i början av förra seklet. Utan socialdemokratin hade det kanske lyckats!

Lördagens solskenshistoria


Vördnad

 

för livet i alla dess former

Är det kanske vad hinduismen går ut på? Fråga inte mig. Jag är ingen expert på religioner. Men en sak kan jag konstatera – varhelst på detta klot skulle någon bry sig om en stackars orms behov av vatten om inte i Indien?

Nog är det empati!

Läs AFTONBLADET PLUS helt gratis!


Man retar sig

 

på att nättidningarna allt oftare ska ha betalt för artiklarna

AFTONBLADET är inte värst, men eftersom så många läser AB på nätet är missnöjet allra störst när det gäller just denna tidning. Många menar att tidningen ju ändå får betalt genom alla klicken på annonserna, så varför ska man betala för vissa artiklar om man vill läsa dem.

Det här har resulterat i att någon har skapat en kod som gör att man kan läsa PLUS-artiklarna utan att betala. Och jag har länken dit.Aprilskämt 2017.jpg

Egentligen borde jag väl inte sprida detta vidare, för om allt för många får veta hur man gör så måste ju AB täppa till hålet. Men å andra sidan tycker jag det är min plikt att dela med mig av det jag vet.

Vill du alltså läsa en plusartikel ska du klicka här! Funkar det inte så klicka på denna länk istället!