White only!


No colored!

 

Sådant vill vi inte se i vårt land

Och knappast någon annan stans heller. Men så var det i USA in på 60-talet och så var det i Sydafrika tills apartheid upphörde.

En motsvarande segregation förekommer faktiskt i Sverige, men då handlar det om flickor och kvinnor! Vad är det för skillnad? Mislimsk könsapartheid.jpg

TV 4 tar upp en företelse (21:00) som har existerat i vårt land i många år. En apartheid riktad mot flickor och kvinnor. Och det är muslimer som står för det, här precis som i deras hemländer. Det är dags att sätta ned foten!

Jag blir så förbannad att jag talar klarspråk: ut med packet om de inte kan respektera mänskliga rättigheter!

Nej, jag är inte Sverigedemokrat, men även de kan ju ha rätt någon gång!

”Personalen vid den muslimska friskolan Al-Azharskolan i Vällingby tvingar flickorna gå in genom skolbussens bakre dörrar medan alla pojkar får gå in längts fram.

Devin Rexvid, doktorand i socialt arbete, drar paralleller till bussarna i Alabama i USA på 50-talet där svarta fick sitta längst bak och vita längst fram.

– Där var det hudfärg, här är det kön, säger han i kvällens ‘Kalla fakta’ i TV4.

I kvällens avsnitt av ‘Kalla fakta’ uppmärksammas även att det i vissa förorter finns självutnämnda moralpoliser som trakasserar och hotar kvinnor.

För att lämnas i fred tvingas de följa informella regler: Att leva utan en man, dricka vin på sin balkong, ha hund, som enligt tolkningar av islam är ett smutsigt djur, eller klä sig i för korta kjolar kan få förödande konsekvenser.” / EXPRESSEN

Frågetecken block-3D Hur långt ska vi tänja på vår tolerans egentligen? Ska vi se mellan fingrarna den dag de börjar stena kvinnor för otrohet och när de börjar kräva att få gifta sig med sexåriga flickebarn?

Pedofil.jpg


Mer+pil.jpg från Skvitt om islam

Dreglande av åtrå

Lämna religionen hemma

Destruktiv religion

Usch-, fy-, nej-religionen

När koranen är enda källan till ”bildning”

Hon skräder inte orden

Hopplöst efter

Jag blir bestört

Jag måste ta det igen!

Sverige på fel spår

Skattepengar till medeltiden

Om 984 år

Islam galet.jpg

Mer+pil.jpg Mer från media islamisk könsapartheid i Sverige

(S)aknas viljan att stoppa könsapartheid?

Löfven om segregerade bussen: Avskyvärt

I Stockholms norra förorter vittnar kvinnor om hur de förföljs och trakasseras av män – för att de bär korta kjolar, har hund eller lever ensamma.

Efter Kalla fakta: Sluta visa tolerans för kvinnoförtryck

Skola delar upp elever efter kön: ”Avskyvärt”

Sverige ska inte ha könsapartheid

Kräver att du betalar för att läsa: Fridolin lovar ändring av skollagen för att stoppa könsuppdelning i skolan


Mer+pil.jpg Ett sedan länge känt samhällsproblem

Daterat 28 NOVEMBER, 2012: Öppet brev till Jan Björklund om ”förtryck och kränkning av invandrarflickor”

Daterat 2 SEPTEMBER 2012: Inte acceptabelt att skolor könssegregerar

Daterat 31 AUGUSTI 2016: Fel med könsuppdelat på muslimsk friskola

Daterat 19 NOVEMBER 2004: Inget stopp för religiösa friskolor

Daterat 5 AUGUSTI 2007 (Björklund satt i regeringen!): Religiösa friskolor känslig regeringsfråga

Daterat 12 SEPTEMBER 2016: Liberalerna vill stoppa nya religiösa friskolor

Mac – den stora besvikelsen


Windows 8, en katastrof

 

så istället köpte jag en Mac mini

Jag behövde helt enkelt en ny dator i den vevan de hade slutat med Windows 7. Som tur var så kom jag i kontakt med Europadata och de byggde en kanonbra PC till mig med mitt älskade W7.

Ja, det var tur, för efter månaders tragglande med Mac gav jag upp. Den var bara en enda stor besvikelse. Rätt som det var försvann ju bilden på skärmen uppåt och jag såg ingenting. Visst gick det att få tillbaka den, men sällan gick det på första försöket. Och råkade jag komma lite för långt åt höger med muspekaren dök det upp enn grått fält som täckte en tredjedel av av höger bildfält.

Och ju mer jag tragglade ju mer upptäckte jag som jag definitivt inte kunde förlika mig med. Den förpassades in under TV:n för att via den se Svt Play och liknande. Droppen var ju när Mac inte lät mig installera program som faktiskt var avsedda för Mac.

Mac-mini på stol.jpg

Men inte ens till denna enkla funktion duger den så det tillfredsställer mig. Den är nämligen slö och hänger upp sig för att buffra. Och det är inte uppkopplingen det är fel på. Jag har ju samma till min PC.

Det som nu gjorde mig riktigt förbannad och fick mig att skriva detta inlägg var när jag skulle logga in på TV4. Då måste jag skriva min mailadress. Men skrivbordet vägrar skriva @!

Självklart försökte jag rätta till det, men Mac ger ingen förklaring till hur det ska gå till, varken via datorns skrala info och fjuttiga inställningsmöjligheter eller när jag söker info på nätet. Jag begriper helt enkelt inte hur en del kan vara så förtjusta i Mac, som med alla sina brister (här har jag bara berört en fjutt av allt som stör mig eller inte fungerar) på intet sätt är värt sitt jämförelsevis höga pris.

MacMini-skit.jpg

min förra blogg skrev jag också om min Mac. Kort därefter miste jag access till bloggen. Samband? Vet ej. Men händer det igen lär det inte vara en tillfällighet!