Nu är det helg!


Nu tar vi det lugnt

 

och så struntar vi all världens elände

Eller hur?

Nu bjuder jag på en video. Som gammal kajakpaddlare så gillar ju den, fast jag ju själv aldrig har ägnat mig åt just den sortens bravader när det gäller att paddla. Istället var det turer i skärgården som gällde. Och det var ju trevligt.

Kajaken.jpg

Jag funderar på att ta upp det igen. Det är ju ett billigt nöje som även en pensionär kan ha råd med.

En del tror ju att kajaker är ranka, men jag kan berätta att jag faktiskt somnade under en nattpaddling en bra bit ut på havet i kajaken och till min stora glädje upptäckte jag när jag vaknade att jag inte hade tappat min paddel.

Ni som till äventyrs vill se mera av vitvattenspaddling kan ju klicka här.

Ha en glad påsk!

(Bilden är från min fotoblogg)

 

 

2 thoughts on “Nu är det helg!

Kommentera

