Semestertips


Strax dags

 

att planera årets semester

Och Skvitt har ju tipset. Ska du till Göteborg eller i vart fall slinka förbi, eller du kanske rent av bor i Göteborg eller i dess omedelbara närhet, kika in på Universeum för ett par timmar. Själv går jag dit lite då och och då. Det är alltid något nytt från säsong till säsong. Jag var där senast igår och då passade jag på att köpa ett årskort.

Universeum.jpg

Självklart tog jag bilder. Väldigt många! Och självklart ligger några av bilderna redan ute på min fotoblogg.

Universeum är inte ett museum, om nu någon trodde det. Det är ett upplevelsecentrum och man håller både växter och djur som ska skötas om. Därför kostar det lite mera än vad museer gör. Men det är det värt. Ta en liten titt på videon!

Jag känner verkligen varmt för Universeum. Annars hade jag ju knappast gjort gratisreklam för verksamheten.

Öppettider och biljetter.

Här några bilder som jag redan har lagt ut på fotobloggen:

Här är den tama doppingen. Tycker du bildkvalitén är dålig? OK, men den är tagen genom tjockt glas och visar fågeln i undervattensläge!

Den är söt och vill gärna visa upp sig!

Maffiga är ju de stora akvarierna som synes.

Fler bilder kommer och en hel del bilder lade jag upp förra året, så det är bara att backa tillbaka i bloggen. Här är en bild som jag lade upp i april förra året.

Google bilder från Universeum.

Göteborg.com/universeum.

Wikipedia om Universeum.

Folk går till Universeum, som denna bild visar, som tillsammans med de andra bilderna nedan snart kommer på min fotoblogg:

Besökare Universeum.jpg

Och folk går under akvariet!

Gångstråk genom akvarie 3.jpg

Djur på Universeum.jpg

Exotiska djur är inte det enda man kan se. Man kan se miljöer också, såsom denna bild visar:

Utställning.jpg

Kommentera

