Det var andra tider då


Skvitts tillbakablick

 

med blicken inställd på 60-talet

Vid denna tid hade jag gått ut realskolan och börjat på gymnasium och snart stod jag på tröskeln till vuxenlivet och det innebar att jag skulle börja arbeta och försörja mig. Att det skulle bli svårt att hitta ett jobb var inget som föresvävade någon av oss i skolan. Jobb var så självklart, bara frågan vad man skulle jobba med. Slumpen fick avgöra. I vart fall i mitt fall.

De som bara hade gått folkskola och de som hade gått ut realskolan, med eller utan godkända betyg, hade redan börjat jobba.

60-talet - jobba.jpg

Jag tror ingen gick arbetslös. Det existerade ju knappast. Det var ju andra tider då.

Kommentera

