Falskt besked – Trädgårdsföreningen!


Fotosafari

 

låter ju pretentiöst 

Men man kan ha det i sin egen hembygd. Som pensionär har man inte råd med resor till Afrikas savanner, Indien, Burma och liknande exotiska platser. Pensionssystemet* har ju utvecklats till en katastrof för många.

Som tur är så gillar jag inte att resa. Men man kan ju ta en fotosession i sin egen hemstad och såsom fotointresserad så gör jag det till och från. Bilderna ligger på min fotoblogg, som ni vet som följer mig.

Idag gick jag iväg halv sex för att åka till Hjällbo och sen gå ned i bäckravinen för att plåta. Jag hade tänkt att ta Blå express, som bussen heter. Då slipper man den så kallade Vitlöksexpressen, spårvagnen till stadsdelen. Så kallad, något rasistiskt, på grund av alla invandrare.

Men så här en lördag morgon, upptäckte jag, var väntetiden fruktansvärt lång för att ta just den bussen. Så varför inte istället gå in på Trädgårdsföreningen ett par hundra meter från hållplatsen där Blå express skulle gå från? Så tänkte jag!

Se bilden så förstår ni!

Trädgårdsföreningen stängd.jpg

Jag gick som sagt hemifrån tidigt. Jag promenerade en lång väg genom ett naturskönt område och tog många bilder innan jag kom ned till centrum där jag hade tänkt ta Blå express. En del av de bilderna lägger jag ut i morgon på fotobloggen. Andra bilder kommer senare.

Jo, det blev inte som jag hade tänkt mig. Jag ändrade planen, men det funkade inte heller. Och sen åkte jag till Klippan och gick mot Nya varvet och tog andra bilder (kommer upp på fotobloggen pö om pö). Så dagen blev lyckad ändå.

Men varför påstår Trädgårdsföreningen att de har öppet klockan sju alla dagar när det inte stämmer?


Mer+pil.jpg  * Mer om pensionerna

Att vara pensionär idag

Det gynnar oss inte

Tände eld på sig – varför

PRO och storsvindlarna

Pensionssystemet-en-vinstmaskin (Inte för pensionären)

Lägre pension

50.000 kr / mån i pension

”Skvitt, du har ju skrivit om pension”

LO larmar om usla pensioner (Tiger totalt det gör däremot PRO)

Vad ska pensionärerna göra med alla sina pengar?

LO larmar om usla pensioner (Tiger totalt det gör däremot PRO)

Vad ska pensionärerna göra med alla sina pengar?

Bevisat – vi har råd med högre pensioner

Pensionsnytt

Skvitt synar pension, Pensionsmyndigheten, mm

Pension en skållhet överraskning

Fattigpension­ärer ökar kraftigt

Den skandalösa pensionen

S och pensionerna

Pensionärer bjuds på hamburgare + fler korta påsknyheter

Pensionärerna

PRO erbjuder

Sverige: äldre svälter

PRO-ordförande har ordet

AB skriver, men PRO:s tidning tiger

Svält förnöjd!

Ännu inget svar

Tala är silver …

Fler äldre, färre äldreboenden

Pensionssystemet

Allt fler fattiga

SvD vs PRO pensionären


 

 

2 thoughts on “Falskt besked – Trädgårdsföreningen!

Kommentera

