Det fanns en tid


som vi ska vara tacksamma för

 

och den tiden var helt avgörande för vår utveckling

I den muslimska värden utvecklades det som skulle bli vårt språng in i framtiden. Där, i den muslimska värden, utvecklades en stor del av vår kunskapsbank. Inte minst matematiken. Och den byggde vi vidare på.

Men nu, nu är denna muslimska värld sin historiska motsats. Den förnekar alla vetenskapliga rön om de strider mot vad Muhammed, sa (*) för många hundra år sedan. Och av någon underlig anledning väger allt sådant lätt i den islamska världen av idag, mer än alla framsteg vi har gjort sedan dess tack vare våra gamla islamska vetenskapsmän varpå mycket av vår kultur vilar.

Antivetenskapliga islam.jpg

Nu är det alltså inte vetenskap som gäller i Turkiet. Och inte i den resterande delen heller av den muslimska världen. Vetenskapliga framsteg  och kunskap väger alltså mindre än religiösa dogmer och vad man trodde när man saknade den vetenskapliga kunskap vi har i dag. Kan det bli värre?


(*) Vad Muhammed sa vet vi inte. Muhammed var analfabet och skrev inte ned någonting. Det gjorde andra efter hans död.

Och så är det ju kanske inte helt fel att påpeka att han var pedofil och gifte sig med en 6-årig ficka, och ändå hyllas av alla muslimer!


Mer+pil.jpg En flicka med niqab

Hon satt på spårvagnen. Det enda som syntes var hennes kråkklädsel. Ja alltså att hon liknade en skadskjuten kråka. Det gör ju alla dessa kvinnor som klär sig i heltäckande tält. Anskrämligt! Osvenskt och kvinnoförnedrande. Men också mansförnedrande, rentav kränkande  gentemot oss män!

Jo, jag såg också ett par glasögon i glipan som hon tittade ut ur. Men det var var allt.

Nu blev jag så glad när en man sa sanningens ord

Det hade jag aldrig vågat gör själv, men han sa precis vad jag själv hade velat säga. Han sa: ”Ska du bo i Sverige måste du sluta att kränka oss män! Du tror att jag blir helt galen av att se ditt hår och dina kvinnliga former och inbillar dig att jag inte kan styra min sexuella lusta utan kommer att våldta dig om du inte döljer allt vad du har och klär dig som en svensk kvinna! Fy fan vad du förnedrar mig och kränker mig! Passar det inte dig att sluta kränka oss oss män kan du ta mig fan flytta tillbaka till den medeltid du kommer ifrån! Jag vill inte kränkas! Fatta det! Fatta! Kan du fatta det?”

”Fan, sa hon!” så jag tror hon förstod svenska. Och sen klev hon av vagnen vid nästa hållplats, men hon flyttade antagligen inte hem till medeltiden. Den vill hon leva ut i Sverige, på bidrag!

Om jag var en anställningsassistent skulle jag aldrig anställa en kvinna som som bär slöja, niqab eller burka. Och jag är nog inte ensam om den inställningen. Alltså leder sådan klädsel till svårigheter på arbetsmarknaden, med arbetslöshet som följd och bidragsberoende. Det behöver man ju inte var Sverigedemokrat för att förstå.

One thought on “Det fanns en tid

  1. Ping: Jobbproblematik för tatuerad – eaqhan

Kommentera

