Lördagsinlägg


Garanterat

 

fritt från mitt vanliga politiska trams

Idag tar jag upp lite om hajar. Ni vet de där djuren som ser ut som fiskar. Ja, just det, ser ut som! För jag hävdar med bestämdhet och stick i stäv med alla andra att hajar inte är fiskar. Ser man till deras anatomi så skiljer de sig allt för mycket från fiskarna för att klassas som sådana. Men det har ju inte vetenskapen tagit någon hänsyn till!

Dessutom är många av dem relativt intelligenta. Videon nedan bör väl övertyga.

Faktum är att hajars anatomi skiljer sig lika mycket från fiskar som sniglar skiljer sig från snäckor.

Bilden nedan kommer från videon Sharks Love To Be Petted – They’re Like Dogs

Hajkel

Slutligen avrundar jag detta med något helt annat, Lindström.

Lindström - stavhopp

Och så måste jag ju även nämna de fruktansvärda metoderna man använder sig av när man fiskar efter hajfenor. Man tar upp djuren på däck och skär av dem fenorna och släpper tillbaka dem i havet där de går en långsam död till mötes, bara för att kineserna älskar hajfenssoppa, som knappt smakar någonting alls!

Ät aldrig hajfenssoppa!

Kommentera

