Vinter i Göteborg


Fotografera

 

det är ju det första man tänker när allt blir så vitt och vackert

Vi är ju inte så vana med snö i Göteborg numera. Det har ju med klimatförändringen att göra. Som en kvinna sa till mig i dag, ”Man blir nostalgisk. Så här var det när jag var barn. Men nu är det sällan.”

Snö kan brukas på många sätt. Här ett utslag för humor.

Vinter i GBG bloggreklam

Klimat och väder är helt olika saker.

Vintern vi just nu har och som slog till igår tyder inte på global uppvärmning. Men det är inte en indikation på att det är fel att vi har en uppvärmning av klotet. Sånt är en sak som saknar relevans. Det handlar uteslutande om att jetströmmen har tagit en annan bana, vilket i och för sig kan bero på den globala uppvärmningen som ändrar vädersystemen. Men sånt är svårt att ha koll på. Allt är ju kaotiskt. Sett i ett längre perspektiv än ett enskilt år så är det ju obestridligt att vi har en global uppvärmning.

Göteborgsvinter

Jag kände jag helt enkelt bara måste gå ut och fotografera en dag som i dag då solen skiner och snön ligger på ett sätt som vi inte är vana vid i Göteborg. Och då tog jag bilden ovan och fler bilder kan ni se på min fotoblogg.

En bit av en bild vars original i skrivande stund ännu inte är utlagd på fotobloggen visar jag här. Bara som ett smakprov, så att säga.

Vinter i GBG bloggreklam 2