En dag i parken


Jag har tänkt länge

ska jag verkligen skriva om detta

Men jag har bestämt mig. Det är inte mina ord. Men det ligger mycket i vad jag hörde grabbarna säga. Ordagrant minns jag det inte, men tillräckligt väl för att kunna återge det ändå. Jag lyssnade intensivt på grabbarnas samtal, de som satt på parkbänken bredvid mig.

Det var häromdagen. Faktum är att jag tjuvlyssnade på dem. Det var så intressant det de hade att säga. Jag hade god lust att lägga mig i samtalet, men tänkte att jag inte skulle göra det och störa deras diskussion. Det var intressant som det var.

Här följer nu en ungefärlig återgivning av vad de sa:

Fan ta Israel! Nu växlar de upp sitt lågintensiva folkmord på palestinierna igen. Dör en jude ska minst hundra palestinier dö!”

”Jo, inte så konstigt. De ser sig som ett herrefolk, precis som nazisterna ansåg att tyskarna var det. Bättre än alla andra.”

”Ja, judarna är ju ‘guds utvalda folk’. en variant på ‘den ariska rasen’. Så vad är skillnaden?”

”Helt rätt!”

”Det är mycket mer som stämmer överens med nazismen. Sionismen är förvisso en politisk ideologi precis som nazismen, och den omfattas av nästan alla judar, precis som naziideologin omfattades av de flesta tyskar när det begav sig.”

Javisst! Det stämmer. Och då var det många politiskt medvetna som hatade tyskar. Fel förstås. Det var ju nazismen man borde hata. Men det är lätt att hata ett folk som nästan mangrant ställer sig bakom en sådan ideologi. Så det är inte helt fel att hata judarna idag!”

”Nej men inte helt rätt heller!”

”Sant, men svårt att låta bli så länge de inte protesterar!”

”Jag blir så förbannad!”

”Vem blir inte det?”

”Inte många. Det är ju så djävla synd om judarna. De blev ju utrotade. Och bara för det så fick de en egen stat där det redan bodde en massa araber. Men de fördrevs ju. Tyskarna kallade det ‘lebensraum’. Jag vet inte vad judarna kallar det.”

”Utrotade! Du menar Holocaust. Men utrotade blev de ju inte. Garfågeln, stellers sjöko och kvaggan utrotades. De finns inte kvar. Utdöda. Men judarna, fan heller. De lever i högönsklig välmåga som aldrig förr. Ändå talar de om judeutrotningen!”

”Ja, det är ett led i deras propaganda. Idag tror ju folk att det bara var judar som nazisterna mördade. Inte talas det om romer, homosexuella, politiska motståndare, ryssar, polacker, utvecklingsstörda och så vidare. De som var ickejudar och mördades av nazisterna var betydligt fler. Det talas det ju inte om!”

”Det är la inte så konstigt. Det är ju bara judarna som håller liv i denna del av historien och då räknas bara judar, judar och bara judar!”

”Sant! Det är en del i sionisternas propaganda! Då är det bara judar som räknas!”

”Ja, på det fick de världssamfundet att ge dem ensamrätt till Palestina där både araber och judar hade levt fredligt tillsammans i över tusen år. Tills den judiska staten utropades nittonhundrafyrtioåtta. Då blev det nästan skottpengar på araberna!”

”Javisst var det så. De förpassades till flyktingläger. Man tog deras mark, deras hus, deras boskap och fördrev dem.”

”Ja, bara för att de inte hade den rätta tron.”

”Jag får en association till IS. Har man inte den rätta tron så …”

”Ja, likheten är på sin plats!”

”Vet du att när judar ska gifta sig så tar man idag hjälp av DNA för att säkerställa att de är renrasiga judar?”

”Jo, jag läste om det. Nazisterna hade ju inte den möjligheten, men man kollade ju med gamla dokument så att inte en arier gifte sig med en som inte var det. Ännu en överensstämmelse mellan sionism och nazism!”

”Stavar du sionism med ‘S’ eller ‘Z’?”

”Kul! Bör vara ‘Z’!”

”Jag vet att det är helt förkastligt att säga det, men när jag ser hur judarna beter sig så tycker jag att det var synd att Hitler inte lyckades. Men så får man ju inte säga. Det är absolut inte politiskt korrekt. Det är bara när känslorna tar överhanden som jag tänker så, förlåt!”

”Det är ursäktligt. Men han hade rätt i att judarnas inflytande var oproportionerligt stort. Och det är det ju även nu. Trots deras lågintensiva folkmord på palestinierna, så tiger världssamfundet. Och när det någon gång säger något så lägger de skulden i bästa fall på båda parter. Ändå är det ju bara judarna som har framkallat hela konflikten mellan grupperna.”

”Och kärnvapnen! Va! Israel säger varken bu eller bä om de har eller inte har. Kommer ni ihåg Mordechai Vanunu? Han som avslöjade Israels kärnvapenprogram och sattes i isoleringscell. Inte fan kräver FN en inspektion! Judar ger man sig inte på. Så nog fan har de makt alltid!”

”Jo, visst är det så! Det tyckte Hitler också!”

”Nu är vi där igen!”

Ja, men så är det ju!”

”Förvisso!”

”Han ville faktiskt inte utrota judarna från början. Han ville bara få dem att lämna landet.”

”Jag vet. Och sionisterna i Tyskland hejade på! Visste du det?”

”Jo, de ville att alla judar, inte bara de i Tyskland, skulle flytta till Palestina. Där skulle de ha en egen stat. Och så blev det ju efter kriget. De fick som de ville.”

”Där ser man deras makt, den som Hitler varnade för.”

”Det finns ingen ondska som enbart är ond. Det gäller även Hitler. Han skapade faktiskt Tysklands första djurskyddslag! Visste du det?”

”Jodå. Men motorvägarna var inte hans idé, men han köpte den. Och fick ned arbetslösheten och det tyska folkets beundran.”

”Ja, som när sionisterna uppmuntrar bosättningar på palestiniernas mark. Det får judarna att sluta upp bakom folkmordspolitiken. Sigh Heil!”

”Ja, fy fan! Vad är det för skillnad egentligen?”

”Hur många araber har judarna lyckats döda den här gången?”

”Vet inte. Nåt hundratal tror jag och fler lär det bli innan vapenvilan.”

”Ä, vi går och tar en bärs istället. Man blir ju galen av att sitta här och prata om judarna.”

”Judedjävlarna?”

”Nä, så får man inte säga!”

”Skit samma, jag gör det ändå!”

Ja, det var så snacket gick. Och jag blandade mig inte i. Det var intressant att lyssna. Och nu har jag tänkt till ordentligt. Frågan var ju om jag skulle skriva om det eller låta bli. Jag kunde inte låta bli!

Om ni inte kan historien om Mordechai Vanunu så kan ni läsa den här.

”Palestinagrupperna har startat en akutinsamling till Gaza genom Palestinainsamlingen. Pengarna kommer att gå till Gaza Community Mental Health Programme (GCMHP) som bland annat arbetar med barn som drabbats av attackerna och Palestinian Medical Relief Society (PMRS) som tillhandahåller akutvård. Varje krona gör skillnad. Pg 90 11 57-8
Swish 1239011578 Skriv GAZA på inbetalningen”
Länk.

Teodor Herzl och sionismen: Visionen om ett eget land

Grabbarna återkom många gånger till att judarna har en stor makt. Och det visar sig ju också i nyhetsrapporteringen. Hamas, som försvara palestiniernas rätt till fred, frihet och egendom, betraktas som en terroriströrelse. Israel som förvägrar dem allt detta betraktas däremot som en legitim demokrati!

Den värsta pogromen mot judarna står självklart Hitler för. Men hur kommer det sig att judar har förföljts i Europa ända sedan medeltiden? Varför är de så hatade och alltid har varit det? Det kan vara något att fundera över!

Israels politik

”Bara förra veckan fördrevs i Gaza 17 000 palestinier och närmare 200 dödades, varav nästan hälften kvinnor och barn, enligt Al-Jazeera. Med anledning av denna nu intensifierade etniska rensning av palestinier i och av staten Israel samlades i lördags ett hundratal bilar på Heden i Göteborg.” Läs: ”I Göteborg får man inte köra bil med flagga”

Folkmord. Etnisk rensning.

”Larmar om humanitär katastrof En fjärdedel av de döda är barn”

”Kaoslarmet från Gaza: Sjukvården på väg att kollapsa”

Mer läsning

Hård kritik mot Israel

Det är skillnad på sionism och semitism

Klicka på de här länken Bojkotta ESC-finalen i Israel och du kommer till många fler om du scrollar ned!