Svindyra Blessing Taxi


Billigast taxi

 

är, som säkert alla vet, Minitaxi

Och med dem åkte jag igår kl 17:08. Reslängden var 7,18 km till en kostnad av 170 kr vid en tidpunkt då taxa 2 gällde. Det blir ca 23:68 kr/km.

 

Hemfärden kl 01:12 gick av en ren slump med Blessing Taxi, som jag aldrig tidigare åkt med. Och eftersom jag vet att det kan skilja i pris mellan olika bolag och de udda kan vara dyra så frågade jag vad han tog per kilometer, men det kunde han inte svara på! Då borde jag ha backat ur, så klart, men jag tänkte att jag inte bryr mig utan åker ändå.

Nu var det ju senare och taxa 3 gällde. Men så långt är allt i sin ordning. Drygt 2 km längre blev resan, men det berodde på att jag ville handla på en nattöppen mack. Så långt var det också helt OK. Men priset blev hela 546 kr! Det blir 58,78 kr/km!

Även om man tar hänsyn till skillnaderna i resans längd och tidpunkt så kan man konstatera att det är en oskälig skillnad på 170kr och 546kr!

Taxi Blessing.jpg

”Det var inte billigt att åka med dig!”, sa jag. ”Jo, men du skulle ju en omväg!”, sa han. ”Dyrt ändå!”, sa jag. ”Vadå dyrt?” Och så tackade jag för resan och sa ”Det är inte ditt fel!”, och så var det slutsnackat för min del, vidare diskussion var ju överflödig, och jag gick. Det är ju trots allt inte föraren som sätter priset. Det enda fel han egentligen gjorde var att inte upplysa mig om kilometerpriset. Det hade han ju skäl till.

Konklussion: varning för Blessing Taxi!

Förmodligen finns det ännu dyrare taxibolag bland de här udda småbolagen, så man ska nog akta sig när man åker med dem, särskilt om man ska åka lite längre sträckor.

Kommentera

