Undra vilken skillnad det blir


Kanske få bryr sig

 

för i ett land där allt färre har en möjlighet att spara pengar kan det ju kvitta

Men den som har en ansenlig summa innestående på konto hos Nordea undrar ju hur flytten till Finland påverkar insättningsgarantin. Kommer den att gälla i fortsättningen? Det vill jag ha svar på.

Men oavsett vilket svar jag får så litar jag inte på det. Så jag drar från Nordea på måndag.

Banken får ta sparpengarna.jpg

Det är ju en sak som jag har funderat på under några år men inte kommit till skott med innan. Skälet att faktiskt flytta mina pengar från Nordea är att om banken får ekonomiska problem så kan de ta mina besparingar för att rädda sina egna usla affärer! Läs om det här.

Rekommenderad läsning.

Varför är det så tyst om bankkapitalisternas oinskränkta rättigheter? Jo, för vi lever i ett samhälle där det är dessa magnater som styr! Tro inte att det är folkvalda regeringar! Tro inte inte på demokrati! Inte i borgarklassens samhälle!

”När bankkrisen är över har den kostat staten och andra bankägare 46-60 miljarder kronor. Det handlar om ägartillskott, andra typer av riskkapital och garantier. Staten står för 30-50 av dessa miljarder. Det motsvarar ungefär 5 000 kronor per svensk.” / DN PUBLICERAD 1992-07-19

Det är ju just därför att borgarklassen styr som bankerna aldrig behövde återbetala det som vi skattebetalare gav dem när de hade den stora krisen. Nästa gång krisen slår till ska spararnas pengar tas i beslag! Kanske madrassen är den säkraste banken, särskilt som man ju ändå inte får någon ränta på sitt insatta kapital.

Rekommenderad läsning.

Förstaliga bankerna

Hutlöst bank-ocker!

Banker, betala tillbaka nu!

Bankmaffian