Personlihetsstörd


Misstanken

 

den är högst rimlig

Men i sanningens namn krävs en hel del för att ställa en sådan diagnos. Jag kan dock inte blunda för att det luktar starkt misstänkt.

Jag ställde en fråga till min vän, den gamle pensionerade advokaten och fick precis det svar jag hade förväntat mig.

Åklagare personlighetsstörda

Jag frågade om det inte är så att åklagare ofta är personlighetsstörda. ”Du skulle bara veta!”, sa han och log.

I det här fallet är vi väl ändå helt överens om en sak; man är gravt störd om man sexuellt ger sig på barn. Då är det definitivt helt fel i huvudet.

Och ett sista påpekande. Än är han inte dömd. Han ska alltså betraktas som oskyldig, än så länge. Men med tanke på att det är en kollega som har väckt åtal så finns det nog graverande bevis.

Kommentera

