När helgen kommer


Då är du kanske ledig

 

Och då kan du vila ut och samla krafter till en ny vecka

Det är ett ekorrhjul. Ett slit för alltför lite betalt. I vart fall för de flesta. Ibland räcker inte pengarna till. Då måste man skära ned på något.

Men egentligen borde ju arbetarklassen resa sig upp och göra revolt. Så här får det ju inte vara. Vissa är miljonärer och några få är miljardärer medan det samtidigt finns tiggare som inget har och idioter som antastar dessa stackars tiggare för att de störs på dem. Vore det inte bättre om idioterna stördes på de rika, på miljonärerna och miljardärerna?

Musik

Men nu är du snart ledig. Nu är det snart helg. Då kan du lyssna på denna video.

”Då är du kanske ledig.”

Alla är ju inte det. Samhällets hjältar håller samhället igång även när det är helger. De är våra heroes! Och leker man med orden så kan man ju kalla dem (oss) ”heronister”. Arbetsnarkomaner, heroinister! Fast utan heroin.

Jag tänker på borgarklassen. Vad fan gör den? Vad gör dessa människor som är borgare? Jo, de lever på frukterna av alla som arbetar och sliter i sitt anletes svett! Men gör det något produktivt?

Nej!

Ett snack med polisen


Hur korkad får man vara?

 

Den frågan har jag ställt mig många gånger

Det är handlar om polisen. En inte alla gånger begåvad yrkesgrupp. Låt mig berätta en episod.

Jag minns en situation för säkert trettio år sedan. Det var fram på nattkröken och jag var på väg hem från krogen. Lätt påstruken, så klart.

Jag gick genom Nordstan för att ta bussen. Då kom det fram en snubbe som ville sälja amfetamin till mig. Det har jag aldrig velat ha. Jag är helt emot narkotika och direkt lack på knarklangare. Den här ville väl bara sälja för att finansiera sitt eget bruk, så jag kan ju ha en viss förståelse. Men trots det så ville jag att han åkte fast.

Trots mitt tillstånd, eller kanske just därför, så kom jag på en ganska smart idé, i mina ögon i alla fall. Så jag frågade vad han skulle ha. Det var femhundra kronor.
”Vänta här så ska jag se om jag kan få låna av en kompis som är inne på Murveln! Det fixar sig helt säkert.”
Och killen stod kvar medan jag gick till Murveln. Det är en krog som funnits inne i Nordstan sedan länge och nu precis har stängt för att de inte fick sitt hyreskontrakt förlängt.

Murveln

Jag blev stoppad av deras vakter för att jag var berusad, men jag sa till dem att jag bara ville låna deras telefon för att ringa till polisen. De hade nämligen en riktig telefonkiosk (sic!) alldeles innanför entrén! ”Ja men du kan ju snacka med poliserna direkt, de är på väg hitåt. De kommer där borta., vilket jag inte hade sett.

Så när poliserna kom fram till Murveln så berättad jag om langaren som stod runt hörnet och därför inte såg att jag pratade med polisen. Och jag sa till poliserna hur det låg till och vad jag hade sagt till langaren. Alltså:”Runt hörnet står en knarklangare som vill sälja amfetamin till mig. Jag kan gå bort till honom och låtsas vilja köpa och då kan ni gripa honom.”

Vad hände då?
Jo, polisen sa till mig ”Kom tillbaka i morgon när du är nykter!”
Så djävla korkat. Trodde poliserna att knarklangaren skulle vara kvar till nästa dag?

Jag tar mig för pannan! Och tror ni detta är det enda tillfället som jag har förvånats av polisers mentala handikapp så tar ni totalt fel.